صندلی داغ!

رویدادی را که می خوانید،  فعالیتی است که در بهار امسال پیش از فرا رسیدن تعطیلات تابستانی یکی از آموزگاران خلاق اصفهانی با کودکان انجام داده است.

با آن که چند ماهی از این رویداد می گذرد، ابتکار او همچنان نو و خواندنی است. به ویژه برای آموزگاران و کتابدارانی که برای سال نو تحصیلی به طرح های نو می اندیشند.

 نسرین حمیدی آموزگار دبستان ندای زهرا در شهر اصفهان برای آشنایی  بیشتر دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی با شخصیت های تاریخی طرح صندلی داغ را برگزار کرد.

در این طرح نسرین حمیدی کتاب های مورد نیاز برای انجام این طرح را به کلاس برد و  دانش آموزان به همراه آموزگار خود شخصیت هایی مانند شیخ بهایی، سعدی شیرازی و فردوسی را که در اردیبهشت ماه متولد شده بودند شناسایی کردند.

صندلی داغ

سپس به گروه های دو نفره تقسیم شدند و هر گروه مسئول جمع آوری اطلاعات و پژوهش درباره زندگی نامه یکی از بزرگان شد تا در تاریخی که قبلا مشخص شده است یکی از دانش آموزان در نقش شخصیت تاریخی و دیگری درنقش مجری برنامه صندلی داغ را اجرا  کنند و سایر دانش آموزان پرسش های خود را درباره این شخصیت بزرگ ادبی بپرسند و از فردی که این نقش را اجرا می کند پاسخ های خود را دریافت نمایند.

به دلیل اینکه گاهی اوقات کتابخانه های مدارس دارای منابع کامل و غنی برای انجام این گونه طرح ها نیستند، خانواده ها به کمک دانش آموزان آمده و در تهیه کتاب های منبع به آن ها یاری می رسانند.

با توجه به نمایشی بودن برنامه و شرکت کلیه ی دانش آموزان در آن، طرح صندلی داغ فعالیتی دلچسب همراه با سرگرمی و شادمانی است که دانش آموزان اطلاعات بسیاری کسب می کنند.

 

Submitted by editor6 on