مجموعه شعر «با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من» صفورا نیری منتشر شد

کتاب «با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من» سروده صفورا نیری در بخش کودک و نوجوان انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک) منتشر شد.

 کتاب «با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من» شامل ۲۰ شعر با موضوع درخت است. راوی در این شعرها از عشقش به درختان و ارتباط ویژه‌اش با این «نشانه‌های زنده و مهم محیط زیست سالم» می‌گوید.

اگر بگویند:

 چشم‌هایت را ببند و زیباترین منظره‌ای را

که دیده‌ای تا به حال

دوباره تماشا کن

باغ میوه‌ای را خواهم دید

که درخت‌ها همه، مادر بودند

با بچه‌های رنگارنگ، در آغوش!

شعرها، نوجوان امروز را به درختانی که در کوچه‌ها و خیابان‌ها هر روز می‌بینند و از کنارشان می‌گذرند توجه می‌دهد و به او یادآوری می‌کند که زیستن و بزرگ شدن با درخت‌ها چه تازه و زیبا خواهد بود و بدون آن‌ها زندگی جای خالی بزرگی خواهد داشت.

صفورا نیری نخستین مجموعه شعرش به نام «سرخ و صورتی» را در سال ۱۳۶۹ منتشر کرد که در واقع شعرهایی بود که برای فرزندانش سروده بود. در آن دوران شعرهایی که برای کودکان منتشر می‌شد همه «لبریز از غرش گلوله و سنگینیِ تانک و شرحِ مرگ‌های جگرسوز» بود. او که آنچه را که می‌خواست در بازار کتاب کودک ایران پیدا نمی‌کرد خود شروع کرد به سرودن شعرها برای کودکانش و همان شعرها شد اولین کتاب شعرش برای کودکان که دیپلم افتخار دفتر بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان را برای او به ارمغان آورد.

«من آبی من سبز»، «مثل یک لبخند»، «مهربان تر از آب»، «یک تکه بال صورتی»، «چکاوک و چمنزار» و «خواب‌هایم را برایت تعریف می‌کنم» دیگر آثار او برای کودکان است.

صفورا نیری حق تالیف کتاب «با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من» را به برنامه «با من بخوان» پیشکش کرده است.

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر و خرید کتاب «با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من» به صورت غیرحضوری می‌توانند با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند یا به سایت کتاب هدهد به نشانی www.hodhod.com مراجعه کنند.

همچنین برای خرید حضوری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه ۹ تا ۱۲ به فروشگاه کتاب هدهد به نشانی تهران، خیابان اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست‌وسوم)، کوی شایان، پلاک ۲۶، در سمت چپ مراجعه کنند.

لینک خرید کتاب «با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من»

با هم بزرگ شدیم درخت‌ها و من

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on