کتاب ها پل های رابطه اند

عشق به ادبیات، می تواند دلیلی باشد تا نوجوانان و سالمندان به دیدار یکدیگر بروند. در ایالت نوردراین-وستفالن Nordrhein Westfalen آلمان این کتاب ها هستند که پل های رابطه را می سازند.

اداره "نسل ها، خانواده، زنان و یکپارچگی"، در ایالت "نوردراین-وستفالن" در آلمان، پروژه ای با نام "جوان نیاز به پیر و پیر نیاز به جوان دارد" را برای نزدیک تر کردن نسل ها با هم برگزار می کند. در همین ارتباط و در قالب این پروژه، بنیاد خواندن Stiftung Lesen با اجرای طرح "کتاب ها پل های رابطه اند" در مناطق بیلفلد Bielefeld و زیگن Siegen، نوجوانان و سالمندان را به گفت و گو با یک دیگر فرا می خواند.

از طریق ادبیات و بلند خوانی است که بین افراد سالمند و نوجوان رابطه ایجاد می شود و به این ترتیب آن ها می توانند درباره زندگی و دیگر موضوع ها با هم گفتگو کنند. برای هم کتاب خواندن در یک محیط خصوصی، گفتگو درباره دیده ها و شنیده های دیگر را نیز بین سالمندان و نوجوانان ممکن می سازد.

در این طرح، نوجوانان با گذراندن یک کلاس فشرده و دریافت رهنمودهای لازم برای بلندخوانی، به دیدار سالمندان می شتابند. بسته کتابی نیز در اختیار خانه های سالمندان گذاشته می شود تا بتوانند به راحتی برای گروه های سنی مختلف کتاب برگزینند و جلسه بلندخوانی برگزار کنند.

بنیاد خواندن این طرح را با کمک مراکز آموزشی به اجرا می گذارد.

برگردان:
ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on