کارگاه نمایش‌درمانی در خانه‌ی «با من بخوان» برگزار شد!

روز جمعه دهم دی ماه 1400 دوباره‌ پس از مدت‌ها خانه‌ی «با من بخوان» از گرمای حضور شماری از ترویجگران خواندن و دوستداران کودکان سرشار شد. در این روز مهرانگیز مکی، روان‌درمانگر و متخصص نمایش‌درمانی، برای 17 نفر از مربیان و کتابداران کارگاهی در خانه‌ی «با من بخوان» برگزار کرد.

در این کارگاه یک روزه، شماری از مربیان، آموزگاران و مدیران آموزشی انجمن حمایت از کودکان کار (مراکز مولوی، خاوران، بازار، و همه‌ی کودکان)، شماری از مربیان انجمن آموزشی حمایتی کودکان محمودآباد(شکوفان) و کتابداران کتابخانه‌های «با من بخوان» ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپل ذهاب و روستای زلان از استان کرمانشاه شرکت کردند.

مهرانگیز مکی، مدرس و تسهیلگر این کارگاه، درباره‌ی تعریف تروما و موضوع ترومازدگی در کودکان برای حاضران سخن ‌گفت. بخش بزرگی از این کارگاه به فعالیت‌ها و تمرین‌های عملی اختصاص داشت تا مربیان خود مشارکت، همدلی، مشورت، گفت‌وگو با یکدیگر، گوش سپردن و توجه به دیگری را تجربه کنند و بتوانند این مهارت‌ها را به کودکان منتقل کنند. این کارگاه توانست راهکارهایی را برای کمک به کودکان در تروما با شرکت‌کنندگان سهیم شود.

یکی از اهداف برنامه‌ی «با من بخوان» کمک به کودکان در بحران و کودکان در شرایط دشوار است. این برنامه سال‌هاست در تلاش است که با توانمندسازی مربیان و کتابداران، به کودکانی که به سبب شرایط سیاسی و اجتماعی همچون جنگ یا پناهندگی یا رخدادهای طبیعی همچون زلزله، سیل، یا بحران‌های دیگری چون از دست دادن والدین، فرزندخواندگی و... از زندگی در شرایط معمول خارج و به سوی یک زندگی بحرانی رانده می‌شوند، توجه ویژه نشان دهد.

دانلود دستنامه راهنمای آشنایی با بحران‌زدگی در کودکان

نویسنده
گروه با من بخوان
Submitted by editorsa on