باشگاه جعبه الفبا در بنیاد بوک تراست

"باشگاه جعبه الفبا"، یکی از پروژه های بنیاد بوک تراست در انگلستان است که آن را با همکاری دانشگاه لیکستر (Leicester) اجرا می کند.

بوک تراست در پروژه باشگاه جعبه خواندن بسته های کوچک کتاب، بازی های ریاضی و لوازم نوشتن را با پست به خانه کودکان ۷ تا ۱۱ ساله ساکن انگلستان می فرستد. این بسته ها ماهی یکبار و برای مدت شش ماه برای کودکان فرستاده می شود.

این بسته ها هر چند برای کودکانی با شرایط زندگی متفاوت فرستاده می شود، به ویژه برای کودکان خانواده های آسیب پذیر مفید و مناسب است. پژوهش ها نشان می دهد شرکت در پروژه بر روی وضعیت آموزشی  کودکان کم آموز تاثیر زیادی برجا گذاشته و توانایی خواندن در بسیاری از آن ها رشد قابل توجهی پیدا کرده کرده است.  

بوک تراست این پروژه را با پشتیبانی "سازمان کودکان، مدرسه و خانواده" (DCSF)، برای ۱۶۰۰ کودک آغاز کرد و دولت های محلی در بخش های مختلف انگلستان برای پیشبرد پروژه با بنیاد بوک تراست به همکاری پرداختند.

 

بسته ها در این پروژه با پوشش های رنگی و جذاب  فرستاده می شوند و نام کودک بر روی بسته های پستی نقش می بندد. در بسته ها، یک نامه و یک سری کتاب، که به دقت از سوی کارشناسان بوک تراست برگزیده شده اند، به همراه بازی های ریاضی و نوشت افزار قرار دارد. در بسته ها، هر بار مواد تازه ای مانند کارت پیوستن به کتابخانه یا اطلاعاتی درباره این که چگونه می توان به کتابخانه پیوست، نشانه های کتاب و نامه هایی از نویسندگان برگزیده ادبیات کودک قرار داده می شود تا کودکان بیشتر و بیشتر به خواندن تشویق شوند.

با شرکت در پروژه باشگاه جعبه الفبا، کودکان  پس از شش ماه دارای یک کتابخانه کوچک، همراه با مجموعه متنوعی از بازی های ریاضی و نوشت افزار خواهند بود. همه کودکان ساکن انگلستان می توانند با نام نویسی در وب سایت باشگاه جعبه الفبا، در این پروژه شرکت کنند.

برگردان:
لیلا عالمی
Submitted by editor6 on