فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی اقیانوس ها، ۱۸ خرداد

۸ ژوئن برابر با ۱۸ خردادماه «روز جهانی اقیانوس‌ها» است. اقیانوس‌ها بیش از 70 درصد از کره زمین را پوشانده‌اند و حداقل 50 درصد از اکسیژن سیاره را تولید می‌کنند، بیشترین تنوع زیستی زمین را در خود جای داده‌اند و منبع اصلی پروتئین برای بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان هستند. ناگفته نماند که اقیانوس برای اقتصاد ما کلیدی است و تخمین زده می‌شود تا سال 2030 حدود 40 میلیون نفر در صنایع مبتنی بر اقیانوس مشغول به کار شوند.

با وجود تمام مزایای آن، اقیانوس اکنون نیاز به حمایت دارد. با کاهش 90 درصد از جمعیت ماهی‌های بزرگ، و نابودی 50 درصد از صخره های مرجانی، ما بیش از توان ذخیره‌سازی مجدد اقیانوس، از آن‌ برداشت می‌کنیم. 

روز جهانی اقیانوس‌ها نقش مهمی که اقیانوس‌ها در زندگی روزمره دارند را به همه یادآوری می‌کند. آنها ریه‌های سیاره ما و منبع اصلی غذا و دارو و بخش مهمی از بیوسفر هستند. هدف از این روز آگاه کردن مردم از تأثیر اعمال انسان بر اقیانوس و بسیج و متحد کردن جمعیت جهان در پروژه‌ای برای مدیریت پایدار اقیانوس‌های جهان است.

کتابک برای روز جهانی اقیانوس‌ها کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

والک و رویای سفر/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب والک و رویای سفر/ خرید کتاب والک و رویای سفر)

اقیانوس – سه بعدی ۳۶۰ درجه/ برای ۵ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب اقیانوس – سه بعدی ۳۶۰ درجه/ خرید کتاب اقیانوس – سه بعدی ۳۶۰ درجه)

هیولای سبز دریا را نجات می‌دهد!/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب هیولای سبز دریا را نجات می‌دهد!/ خرید کتاب هیولای سبز دریا را نجات می‌دهد!)

مردی که بطری‌های اقیانوس را باز می‌کرد/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب مردی که بطری‌های اقیانوس را باز می‌کرد/ خرید کتاب مردی که بطری‌های اقیانوس را باز می‌کرد)

جانوران اقیانوس از سر تا دم/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب جانوران اقیانوس از سر تا دم/ خرید کتاب جانوران اقیانوس از سر تا دم)

 

دریاها و اقیانوس‌ها – دانشنامه کوچک من/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب دریاها و اقیانوس‌ها – دانشنامه کوچک من/ خرید کتاب دریاها و اقیانوس‌ها – دانشنامه کوچک من)

رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها/ خرید کتاب رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها)

خرس گریزلی – داستانی از جنگل‌های اقیانوس آرام/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب خرس گریزلی – داستانی از جنگل‌های اقیانوس آرام/ خرید کتاب خرس گریزلی – داستانی از جنگل‌های اقیانوس آرام)

جامانده در اعماق اقیانوس/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب جامانده در اعماق اقیانوس/ خرید کتاب جامانده در اعماق اقیانوس)

اقیانوس و وحشت (بچه های جستجوگر بدانند)/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب اقیانوس و وحشت (بچه های جستجوگر بدانند)/ خرید کتاب اقیانوس و وحشت (بچه های جستجوگر بدانند))

دایره‌المعارف خون‌آشام اقیانوس/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب دایره‌المعارف خون‌آشام اقیانوس/ خرید کتاب دایره‌المعارف خون‌آشام اقیانوس)

اقیانوس انتهای جاده/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب اقیانوس انتهای جاده/ خرید کتاب اقیانوس انتهای جاده)

ویراستار:
گروه ویراستاران کتابک
پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on