فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی زرافه، 31 خرداد

«روز جهانی زرافه» هر سال در 21 ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز توسط بنیاد حفاظت از زرافه به عنوان راهی برای بزرگداشت بلندترین حیوان جهان ایجاد شد. روز جهانی زرافه در انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی و انقلاب زمستانی در نیمکره جنوبی برگزار می‌شود. هدف از بزرگداشت این روز جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حفظ جمعیت زرافه‌های وحشی در سراسر جهان و افزایش آگاهی در مورد چالش‌هایی است که این حیوانات با آن روبرو هستند. 

قدیمی‌ترین سوابق ثبت شده از زرافه‌ها توسط انسان به نقاشی‌های مقبره مصر باستان برمی‌گردد. مصریان باستان موهای دم زرافه را برای بافتن کمربند و جواهرات استفاده می‌کردند. با گذشت سال‌ها، زرافه‌ها در نوشته‌های مسافران در سراسر جهان از یونان تا چین ظاهر شدند.

شکار و تجارت زرافه‌ها منجر به کاهش شدید جمعیت آن‌ها در قرن 19 و 20 شد. این کاهش به طور پیوسته در چند دهه بعد ادامه یافت. علل اصلی کاهش جمعیت زرافه‌ها از تخریب زیستگاه‌های طبیعی آنها تا شکار غیرقانونی برای گوشت، پوست و دم را شامل می‌شود. امروزه، بنیادهایی مانند بنیاد حفاظت از زرافه برای حفظ جمعیت زرافه‌ها تلاش می‌کنند و تضمین می‌کنند که تنوع زیستی آن‌ها بیشتر از این کاهش نمی‌یابد.

کتابک برای روز جهانی زرافه کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

کتاب پارچه‌ای لاک‌پشت و زرافه/ برای 0 تا 3 سال/ (معرفی کتاب پارچه‌ای لاک‌پشت و زرافه/ خرید کتاب پارچه‌ای لاک‌پشت و زرافه)

دم‌های جنگلی/ برای 0 تا 7 سال/ (معرفی کتاب دم‌های جنگلی/ خرید کتاب دم‌های جنگلی)

کتاب مقوایی زی زی لی سرویس زرافه‌ها – مجموعه زی زی لی/ برای 1 تا 7 سال/ (معرفی کتاب مقوایی زی زی لی سرویس زرافه‌ها – مجموعه زی زی لی/ خرید کتاب مقوایی زی زی لی سرویس زرافه‌ها – مجموعه زی زی لی)

تو لک‌لکی یا دارکوب؟/ برای 3 تا 7 سال/ (معرفی کتاب تو لک‌لکی یا دارکوب؟/ خرید کتاب تو لک‌لکی یا دارکوب؟)

خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت/ برای 3 تا 7 سال /(معرفی کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت/ خرید کتاب خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت)

این جوری یا آن جوری؟/ برای 3 تا 9 سال/ (معرفی کتاب این جوری یا آن جوری؟/ خرید کتاب این جوری یا آن جوری؟)

دوست ندارم دندان لقم بیفتد/ برای 3 تا 9 سال/ (معرفی کتاب دوست ندارم دندان لقم بیفتد/ خرید کتاب دوست ندارم دندان لقم بیفتد)

مشکل زرافه‌ای/ برای 5 تا 7 سال/ (معرفی کتاب مشکل زرافه‌ای/ خرید کتاب مشکل زرافه‌ای)

آخر سر زرافه را بازی دادند – رفتارهای خوب/ برای 5 تا 9 سال/ (معرفی کتاب آخر سر زرافه را بازی دادند – رفتارهای خوب/ خرید کتاب آخر سر زرافه را بازی دادند – رفتارهای خوب)

فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم/ خرید کتاب فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم)

داستان های فکری/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب داستان های فکری/ خرید کتاب داستان های فکری)

من و زرافه و پلی/ برای 7 تا 12 سال/ (معرفی کتاب من و زرافه و پلی/ خرید کتاب من و زرافه و پلی)

با احترام، از طرف زرافه/ برای 9 تا 12 سال (معرفی کتاب با احترام، از طرف زرافه/ خرید کتاب با احترام، از طرف زرافه)

یک زرافه و نیم/ برای 9 تا 12 سال/ (معرفی کتاب یک زرافه و نیم/ خرید کتاب یک زرافه و نیم)

 

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on