مسابقه بلندخوانی، تجربه ای از دوستی و کشف لذت خواندن!

بلندخوانی لذت خواندن را بیشتر می کند و بدین سبب ایالت زارلاند Saarland در آلمان از کلاس چهارم ابتدایی به برگزاری مسابقه بلندخوانی در سراسر این ایالت می پردازد. در این مسابقه دانش آموزان کتاب های مورد علاقه شان را برمی گزینند و  آن ها را برای هم کلاسی هایشان می خوانند.

بعد از برگزاری مسابقه بلندخوانی در مدارس، برندگان در سطح ناحیه با هم به رقابت می پردازند. بردندگان این مرحله در مسابقه نهایی که در سطح ایالت برگزار می شود، شرکت می‌کنند. برندگان ناحیه‌ای کوپن خرید کتاب و یک عروسک دایناسور دریافت می‌کنند و بردندگان نهایی نیز جعبه بزرگ دایناسور خواندن را دریافت می‌کنند که پر از هدیه‌های گوناگون است.

مسابقه بلندخوانی، تجربه ای از دوستی و کشف لذت خواندن!

برگزاری این مسابقه موقیعت مناسبی برای دانش آموزان در کلاس درس است که با هم درباره کتاب‌های موردعلاقه شان بحث و گفتگو  کنند، خلاصه ای از داستان را بازگو کنند، بگویند چرا از خواندن این کتاب لذت برده اند، برای همکلاس‌هایشان کتاب بخوانند و بدانند که همکلاسی‌هایشان چه کتاب‌هایی را دوست دارند.
هنگامی که کودکان خود را برای شرکت در مسابقه بلندخوانی آماده می‌کنند، شوق و لذت خواندن را بهتر و بیشتر درمی‌یابند. دانش آموزان می‌توانند آزادانه کتاب های مورد علاقه شان را برای خواندن انتخاب کنند. خواندن کتاب‌ها تاثیر بسیاری هم در یادگیری زبان برجا می‌گذارد.
با عروسک دایناسور که نمادی برای ترویج خواندن در دبستان های ایالت زارلاند Saarland در آلمان است، بیشتر آشنا شوید.:
دایناسور کتابخوان، دوستی که کودکان دبستانی را به خواندن تشویق می کند!

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on