چه شد که سفیرکتابک شدیم؟

چندی پیش نهاد کتابک از سوی یکی از افراد داوطلب ایمیلی دریافت کرد مبنی بر اینکه اگر فردی فرصت کافی برای همکاری داوطلبانه با کتابک را نداشته باشد اما بخواهد به نوعی یاری رسان این نهاد فرهنگی باشد چه کاری می تواند انجام دهد؟

مطرح شدن این پرسش دست اندرکاران این نهاد را به فکر فرو برد که واقعا این گونه افراد چه کاری می توانند برای ترویج کتابخوانی انجام دهند. پس از برگزاری چندین نشست پیاپی و مطرح شدن پیشنهادهای بسیار گروه به این نتیجه رسید که کتابک می تواند افرادی را به عنوان سفیر در گوشه و کنار این سرزمین داشته باشد تا پیام رسانان و مروجان این نهاد فرهنگی برای ترویج کتابخوانی باشند و این گروه را سفیران کتابک نام نهاد.

سفیران کتابک می توانند بدون نیاز به تخصصی خاص و تنها با انگیزه و علاقه برای رشد فکری و اجتماعی کودکان و نوجوانان در هر زمان و هر مکان کتابک را به خانواده ها و آموزگاران و مربیان و تمام کسانی که دغدغه شان تربیت کودکان خلاق و کتاب خوان است معرفی نمایند.

کتابک در حال حاضر ۳۶ سفیر در جای جای کشور دارد و بسیار شادمان است که در این مدت کوتاه توانسته افرادی داوطلب را تنها به خاطر عشق به کودکان در کنار خود داشته باشد تا بتواند صدای خود را به گوش تمامی کسانی که با کودکان در ارتباطند برساند و از انتقادات و پیشنهادات آن ها بهره گیرد.

از فعاالیت هایی که سفیران کتابک در چند ماه گذشته انجام داده اند می توان به ترویج فراخوان ها، معرفی کتابک در سایت ها و وبلاگ های گوناگون، معرفی کتابک در مهد کودک ها و .... اشاره کرد.

در زیر بخشی از دیدگاه های چند سفیر را در ارتباط با کتابک می خوانید:

  • حمیده علی پور از خرم آباد

مدت ها بود که برای خرید کتاب های خوب و مناسب برای پسر چهار ساله ام به دنبال یک منبع خوب و دقیق می گشتم که بتواند مرا در انتخاب کتاب یاری دهد. وقتی کتابک را در جستجوهای اینترنتی پیدا کردم باورم نمی شد که در ایران گروهی اینچنین برای کودکان کار کنند و این همه مطالب مفید و با ارزش را در کنار کتاب ها بیابم به همین دلیل تصمیم گرفتم من هم به سفیران کتابک بپیوندم و آن را بین خانواده ها معرفی نمایم .

  •   رضا قدسی از گرگان

دست مریزاد به این همه کوشش

فکر نمی کنم که سایت دیگری پیدا شود که این همه مطلب درباره کودک را یک جا داشته باشد واقعا خسته نباشید. خوشحال می شوم که بتوانم سفیر و پیام رسان این سایت باشم

  • مرجان قنبری از  مهاباد

در اینترنت به دنبال مقاله ای پیرامون چگونگی آموزش تاریخ به پسر ۱۲ ساله ام که از یادگیری آن بیزار است می گشتم که به مقاله ای در باره آموزش تاریخ به کودکان در کتابک رسیدم خیلی برایم جالب بود آن را پرینت گرفتم و شروع به گشت زدن در سایت شما کردم آنقدر مطالب متنوع و زیاد بود که هول شده بودم و نمی دانستم کدام یک را بخوانم درست مثل آدمی که در دریایی از اطلاعات غرق شده باشد. وقتی که بخش معرفی کتاب ها را دیدم از هیجان پسرم را هم صدا کردم و با هم شروع به دیدن کتاب ها کردیم انگار که وارد یک موزه شده باشیم. الان هم من و هم پسرم کتابک را در مدرسه ی راهنماییش تبلیغ می کنیم و امیدواریم که مطالب آن همیشه همین طور خوب و پر محتوا باشد.

  • مژگان رضوی از  تهران

این سایت برای ما کارمندها که وقت خواندن کتاب و آموزش به کودکان مان را نداریم بسیار مفید است. مخصوصا بخش مقالات آن. من این سایت را به تمام همکارانم که بچه دارند معرفی کرده ام.

Submitted by editor6 on