"پاکت خواندن"، هدیه ای برای کلاس اولی ها

 کتابفروشی  Rote Zora در ایالت زارلاند Saarland آلمان، هر سال با  اجرای  برنامه های گوناگون، کودکان و نوجوانان را  به خواندن تشویق می کند.

این کتابفروشی امسال با توزیع  پاکت های خواندن، گام دیگری در راستای تشویق کودکان به خواندن بر می دارد و خواندن را به عنوان عادتی لذت بخش معرفی می کند. 

با آغاز سال تحصیلی جدید کتابفروشی Rote Zora در بسیاری از مدارس  شهر مرتسیگ  Merzig و لوزهایم Losheim، تعداد زیادی پاکت خواندن را بین دانش آموزان کلاس اول توزیع می کند. هر پاکت شامل دو کتاب آسان خوانی، نامه ای به والدین و یک نشانه کتاب است.

پاکت خواندن، هدیه ای برای کلاس اولی ها

البته این پاکت ها هم پاکت های معمولی نیستند.  این پاکت ها با همکاری  دانش آموزان کلاس دوم دبستان همین مدارس تهیه شده اند. آنها  این پاکت ها را با عشق و علاقه و به شکلی جذاب، رنگ آمیزی  و نقاشی کرده اند.  در نامه ای هم که به  والدین داده می شود، رهنمودهای مفیدی برای کتابخوانی با کودکان ارائه شده است. پدر و مادر می آموزند که چگونه می توانند  کودکان خود را  در یادگیری خواندن، همراهی کنند.

پاکت خواندن، هدیه ای برای کلاس اولی ها

در نخستین روز بازگشایی مدارس،  نماینده  کتابفروشی Rote Zora  به مدارس شرکت کننده در این پروژه  سر می زند و همراه با دانش آموزان کلاس دوم،  پاکت های خواندن را بین دانش آموزان کلاس اولی تقسیم می کند. به این ترتیب، نخستین روز مدرسه به روزی پر هیجان و خاطره انگیز تبدیل می شود.

پاکت خواندن ابتکاری از طرف انجمن کتاب فروشان آلمان است که با همکاری انتشارات محلی هر ایالت اجرا می شود.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by admin on