پسران می خوانند، وب سایتی برای تشویق پسران به کتابخوانی

"پسران می خوانند"، یک سایت اینترنتی است که می کوشد پسرها را به کتاب خواندن تشویق کند. بررسی های علمی نشان می دهد که پسرها بیشتر از دخترها در خواندن مشکل دارند و انگیزه کمتری برای خواندن دارند. همین مسئله سبب می شود که مهارت خواندن در آن ها روز به روز کمتر نیز بشود. 

بنابراین، هدف این پروژه، معرفی کتاب های جذاب برای پسرهاست تا برای خواندن انگیزه پیدا کنند. کتاب ها هم از سوی وب سایت معرفی می شوند و هم کودکان و نوجوانان می توانند کتاب های مورد علاقه شان را به یکدیگر معرفی کنند. 

آموزگاران، کتابداران، کتابفروشان، ناشران و پدر و مادرها هم در معرفی کتاب های مناسب با این وب سایت برای پسران همکاری می کنند.  هر هفته در این سایت یک کتاب به عنوان کتاب ماه برگزیده می شود که به طور ویژه در صفحه اصلی سایت معرفی می شود. در هر صفحه این سایت، تصویر مردی با کتاب های مورد علاقه اش که معرفی کرده دیده می شود. دست اندرکاران سایت امیدوارند با این کار  الگوهای کتابخوانی برای پسران بسازند. 

پسرها همچنین در این سایت تشویق شده اند تا باشگاه کتابخوانی مخصوص به خود را راه بیاندازند. برای این کار آن ها باید در قراردادی که در سایت برای این کار وجود دارد ثبت نام کنند. در این قرار داد، آن ها پیمان می بندند که کتاب های مورد علاقه شان را به یکدیگر معرفی کنند، از تکنولوژی های جدید برای خواندن استفاده کنند و مواد جالب برای خواندن در نشست های گروهی شان پیدا کنند. 

به این ترتیب، خواندن به یک فعالیت مشارکتی تبدیل می شود و اشتیاق آن ها را برای خواندن بیشتر می کند. این سایت را جان شیزکا، نویسنده پرفروش کتاب های کودکان راه اندازی کرده است. او در خانه با پنج برادر بزرگ شده و به خوبی احساس می کند که پسران برای بهبود مهارت خواندن خود به انگیزه بیشتری نیاز دارند. او سال ها آموزگار دبستان بوده و می داند که چگونه می توان برای خواندن به کودکان انگیزه بخشید. او در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، سفیر ملی ادبیات کودک آمریکا بوده که هر دوسال یکبار از سوی شورای کتاب کودک این کشور، برگزیده می شود.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک
Submitted by admin on