کتاب های کوچک

"کتاب های کوچک" یکی از برنامه های کتابخانه مرکزی ایالت راینلاند فالتس Rheinland-Pfalz در آلمان است و با همکاری کتابخانه های عمومی این ایالت به اجرا در می آید.

این کتابخانه با شعار "با کتاب ها می توان بهتر رشد کرد" تلاش می کند مهارت های زبانی و خواندن کودکان را از سنین پایین تقویت کند. زیرا در سال های نخست زندگی کودکان است که پایه های مهارت های زبانی و خواندن شکل می گیرند.

 والدین علاقمند به شرکت در این برنامه می توانند چند ماه پس از تولد کودکشان به کتابخانه مراجعه و "بسته  کتاب های کوچک ـ آغاز به خواندن" را دریافت کنند.

این بسته ها همچنین در حوزه های ثبت نام ساکنین، زایشگاه ها، مطب پزشک کودکان به رایگان در اختیار والدین قرار می گیرند.

اما هر بسته شامل چه چیزهایی است؟

  •  کتابی مقوایی برای بلندخوانی و نگاه کردن. این کتاب را لی لا لایبر Lila L. Leiber  نویسنده ادبیادت کودکان ویژه این بسته نوشته است.

 

  •  جزوه ای برای والدین با رهنمودهایی برای بلندخوانی و تقویت مهارت های زبانی نوزادان و همچنین کارت عضویت رایگان برای استفاده از کتابخانه. متن این برشور به زبان های دیگری مانند آلبانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، کراوتی، روسی، اسپانیایی و ترکی ترجمه شده است.

 

  • فهرستی از کتاب های تصویری مناسب برای بلندخوانی

  • آویزی متحرک با تصویرهایی از کتاب مقوایی نوشته لی لا لایبر

 

  • کیفی پارچه ای با لوگوی برنامه کتاب های کوچک

افزون بر این هر خانواده همراه با هر بسته کارت عضویت این کتابخانه را نیز دریافت می کند. با این کارت خانواده ها می توانند به مدت یک سال با اعضای خانواده به کتابخانه بیایند و به طور رایگان از رسانه های گوناگون موجود در کتابخانه مانند کتاب های تصویری، کتاب برای بلندخوانی و کتاب های راهنما برای تربیت کودکان و آموزش سلامتی ... بهره ببرند.

 

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by editor3 on