یک روز با شورای کتاب کودک در غرفه فرهنگی شرکت آب و فاضلاب استان تهران

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با همکاری شورای کتاب کودک روز جمعه ١٢ اردیبهشت ١٣٩٣ نشست "بحران آب و خطر کم آبی" را در غرفه ی فرهنگی این شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار کرد. در این نشست اعضای شورای کتاب کودک در بخش های گوناگون به بیان اهمیت مصرف درست آب و برنامه ریزی برای مقابله با بحران کم آبی پرداختند.

در نخستین بخش از برنامه دکتر مهدی نیروبخش ـ کارشناس منابع آب ـ با اشاره به مدخل های در پیوند با آب در فرهنگنامه کودک و نوجوان، از پرهزینه بودن عملیات تصفیه آب و تاکید بر پرهیز از استفاده از آب شرب برای مصارف دیگر، منابع آب موجود در کره زمین و سهم اندک کشور ما از این منابع سخن گفت.

در بخش دوم برنامه هوشنگ مرادی کرمانی به معرفی کتاب آب انبار و اینکه چرا در قصه هایش به آب می پردازد، همچنین از تشنگی کویرنشینان و از نقش پررنگ آب انبار در زندگی مردمان قدیم سخن گفت.

سپس فروغ الزمان جمالی با نقد کتاب آب انبار، این کتاب را آرمان شهر مرادی کرمانی نامید. شهری که در آن پاک شدن آب نیازمند بازنگری در خویشتن و تزکیه نفس همه اهالی شهر است.

در ادامه برنامه کتاب آب انبار هوشنگ مرادی کرمانی از سوی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با امضای نویسنده، به بازدیدکنندگان غرفه و حاضران در نشست هدیه شد.

سپس کمیته بازی شورای کتاب کودک به کمک بازی های گروهی، تئاتر و شعر و سرود و با مشارکت حاضرین، مصرف درست آب را به عنوان مسئله اصلی زندگی امروز مطرح کرد.  بعد از ظهر گروه ترویج شورای کتاب کودک در آخرین بخش برنامه با اجرای قصه گویی، قصه سازی، کتابخوانی و انجام کارهای خلاق، مصرف درست و نادرست آب را به مخاطبان یادآوری کرد.

Submitted by editor3 on