رمان "قلب جوهری" فیلم می شود

رمان قلب جوهری اثر کورنلیا فونکه نویسنده کتاب های کودک و نوجوان، به فیلم درآمد. این فیلم با بازی "هلن میرن" همزمان با ۵۰ سالگی فونکه در سراسر جهان به نمایش در خواهد آمد.

فیلم "قلب جوهری را "لین سافتلی" كارگردانی می‌كند و فیلمنامه را نیز "دیوید لینسی" با برداشت از رمان اصلی نوشته است. در پیشینه ی این كارگردان ۵۰ ساله بریتانیایی می توان فیلم هایی چون "كلید استخوانی" و "بال های قمری" را یافت.

علاوه بر "هلن میرن"، "برندان فراسر" ،"اندی سركیس" و "الیزا بنت" به عنوان بازیگر در این فیلم حضور خواهند داشت.

داستان این فیلم تخیلی درباره نویسنده با استعدادی است كه شخصیت های كتاب ها را از درون قصه به زندگی واقعی می كشاند.

کورنلیا فونکه، در سال ۱۹۵۸ در شهر دورستن (Dorsten ) آلمان متولد شد. اوپس از آزمودن کارهای بسیار، سرانجام در ۳۵ سالگی نویسندگی برای کودکان را انتخاب کرد. او هم اکنون در امریکا زندگی می کند وتا کنون دو جایزه مهم ادبی، ویژه نویسندگان خارجی زبان، به نام های جایزه ی میلدرد ال. بچلرو کتاب برگزیده ی سال از سوی انجمن فروشندگان کتاب امریکا Book Sense Book of the Year را برای کتاب "سر دسته دزدان" از آن خود کرده است. از آثار مهم او می توان به رمان های"ارباب دزد" و"اژدها سوار" اشاره كرد. قلب جوهری یكی از داستان های سه گانه‌ای است كه این نویسنده بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ نوشته است.

افزون بر"قلب جوهری" بسیاری از آثار او از جمله "خروس های وحشی"، "دست از سر می سی سی پی بردارید" و "اژدها سوار" نیز به شکل فیلم و نمایش در آمده اند.

مجله "تایم" نام او را در سال ۲۰۰۵ در بین ۱۰۰ چهره تأثیر گذار سال قرارداده است.

Submitted by editor6 on