بیانیه ی یونیسف در پشتیبانی از کودکان غزه

در پشتیبانی از کودکان غزه، سیگرید کاگ، دبیر منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا روز جمعه ۱۱ بهمن بیانیه ای منتشر کرده است، که در زیر می خوانید:

بحران انسانی ناشی از درگیری‌های اخیر در غزه بیش از همه زنان و کودکان را هدف گرفته است. 

  كودکان بیش از نیمی از جمعیت نزدیک به ۱/۵ میلیون نفری غزه را تشکیل می‌دهند و از این درگیری‌ها لطمه می‌بینند. با توجه به این که کودکان آسیب پذیرترین بخش جمعیت هستند، آن‌ها اولین کسانی هستند که از لحاظ روانشناختی پریشان می‌شوند، آن‌ها بیش از همه به حمایت‌های پزشکی نیازمندند و بیش از همه افراد در معرض جنگ مجروح می‌شوند.

تا سوم ژانویه ۲۰۰۹، از میان۵۵۰کشته و ۲۸۰۰مجروح، ۷۰کودک فلسطینی کشته و حداقل ۶۵۰کودک مجروح شده اند.  براساس آمارهای تهیه شده توسط وزارت بهداشت
غزه در ۱۸ ماه گذشته در محاصره بوده که منجر به خرابی معیشت و رو به خرابی گذاشتن زیربناها و خدمات اولیه شده است. این غیر قابل قبول است.
تعداد کودکانی که در غزه تحت تاثیر از دست دادن سرپرست، خرابی خانه، آوارگی، کمبود درمان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و وقفه در تحصیل قرار گرفته‌اند، هنوز به طور کامل قابل اندازه گیری نیست، اما این تعداد چشم گیر است.
کودکان غزه در حال حاضر نه تنها از حقوق انسانی اولیه، که هر انسانی باید از آن ها بهره‌مند شود، محروم هستند بلکه حقوق اساسی مربوط به کودکان، که امضا کنندگان پیمان نامه جهانی حقوق کودک در مورد آن متعهد هستند، نیز در موردشان رعایت نمی‌شود.
این حقوق شامل حق کودکان برای محافظت شدن از هرگونه اشکال خشونت فیزیکی و روانی و آسیب ها، حق تحصیل، رشد و دسترسی به خدمات سلامت است.
بیانیه ی یونیسف در پشتیبانی از کودکان غزه
فزونی درگیری‌های کنونی هر عملی برای تسکین بخشیدن به گرفتاری‌های این کودکان را غیرممکن می‌سازد.
یونیسف درخواست خود برای پایان بخشیدن سریع به درگیری‌ها و اجازه گسترش کامل ارسال کمک‌های انسان دوستانه را تکرار می‌کند.
 
بیانیه ی یونیسف در پشتیبانی از کودکان غزه

 

Submitted by editor6 on