آشنایی با شعر کودک و چگونگی ترویج آن

۸۷/۱۱/۱۸

کارگاهی با عنوان "آشنایی با شعر کودک و چگونگی ترویج آن" ۱۵ بهمن ماه در دفتر انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد. 

 در این کارگاه نهضت قریشی نژاد به ویژگی های شعر کودک اشاره کرد و به بررسی تأثیر شعر بر کودکان پرداخت. در ادامه کارگاه، حاضران ضمن آشنایی با شیوه های علاقهمند کردن کودک به شعر با ارائه چند شعر، با شیوه های مختلف (ترجیعی، بیتی، گفت و گویی، صداهای فزاینده و کاهنده و همصدا) خواندن شعر آشنا شدند و شیوه های تشویق کودک به شعر گفتن نیز بررسی شد.

 دومین جلسه گروهی سازمان های مردم نهاد نیز که از سوی انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوانان اصفهان دعوت شده بودند و به نوعی به فعالیت در حوزه کودکان مشغولند در همان روز در دفتر انجمن تشکیل شد.
 برگزاری شب شعر برای کودکان و نوجوانان به طور مشترک در اردیبهشت ماه، دعوت از اعضای سازمان ها با هدف معرفی فعالیت ها و همکاری متقابل و نوشتن طرح مشترکی برای ترویج کتاب خوانی در مکان های عمومی در نوروز از تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد.
در اولین جلسه گروهی سازمان های مردم نهاد ۹ سازمان شرکت کرده به معرفی فعالیت های خود پرداختند.
آدرس دفتر انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان در شهر اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه روبه روی مسجد باب الرحمه (کوچه کلینیک قائدی) جنب مرکز توان بخشی نفیسی قرار دارد.

 

Submitted by editor6 on