در ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

 

۵ / ۱۲ / ۸۷
برگزاری کارگاه پویا نمایی، اختصاص بخش ویژه ای به پخش آثار انیمیشن کشورهای مجارستان و ایتالیا از جمله برنامه های جانبی ششمین جشنواره بین المللی پویا نمایی تهران اعلام شده است.

 

 

جون گرتز ـ انیماتور برنده جایزه اسکار سال ۱۹۹۳ ـ کارگاه ساخت انیمیشن با تکنیک نقاشی با خمیر را در ایام برگزاری جشنواره بین المللی پویا نمایی تهران، ویژه دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد رشته پویانمایی از دانشگاه های هنر و تربیت مدرس برگزار می کند.
تکنیک نقاشی با خمیر از تکنیک های ابداعی گرتز است، او با ساخت پویانمایی"مونالیزا از پله پایین می آید" به وسیله تکنیک ابداعی خود توانست جایزه اسکار و جوایز معتبر دیگری از جشنواره های جهانی، همچون جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند، کوتاه و انیمیشن بمبئی، جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن اوتاوا را از آن خود کند.
همچنین در بخش چشم انداز "پوی نمایی ایتالیا" پانزده اثر که در سال ۲۰۰۸ موفق به دریافت جوایزی از جشنواره "ای کاستلی" (یكی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم‌های پویانمایی در اروپا)، شده اند به نمایش گذاشته می شود. "موتو" برنده بهترین فیلم ایتالیایی در بخش رقابت بین‌الملل، "طبیعت گرا "، برنده جایزه بزرگ مكاتب ایتالیایی، "آقای كاپرفیلد " و "بابائو" ، تحسین شده در بخش مكاتب ایتالیایی آخرین دوره از جشنواره آی كاستلی، مهمترین این آثارند.
در بخش چشم انداز "پویانمایی مجارستان" نیز مجموعاً ۸ فیلم به نمایش در خواهد آمد که عبارتند از فیلم های "مارپیچ‌ها" به كارگردانی استفان ارس، "خانه تعادل" به كارگردانی اوا تاسكویچ، "كشتار خوك" به كارگردانی زدسولت بوكتا، "درست مثل" به كارگردانی آندریاس اس زابو، "تخت خواب" به كارگردانی آرپد هرمان، "موش كوچولوی سفر كرده‌" و "خوشگذرانی در قطار" به كارگردانی لاجس ناگی و "صورت" به كارگردانی فرنك كاكو.
انیماتورهای مجارستانی از ابتدای پیدایش پویانمایی در این زمینه فعال بوده اند و فیلم های آن ها به واسطه شرکت در جشنواره های جهانی جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.
ششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران ۱۱تا ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

اطلاعات بیشتر

 

Submitted by editor6 on