هم اندیشی برای پشتیبانی از حقوق کودکان کار

۷ / ۱۲ / ۸۷

شنبه سوم اسفند ۱۳۸۷در شهر رانجپور بنگلادش سمیناری جهت هم اندیشی در باره حقوق کودکان کار تشکیل شد. شرکت کنندگان در این جلسه بر نیاز فوری تشکیل کمیته‌ ای برای حفظ حقوق کودکان در کار و حذف سریع کار کودکان در سرتاسر کشور تاکید کردند.

 

 پس از استقلال بنگلادش، تاکنون هیچ دولتی اعتبار مورد نیاز برای کودکان را در بودجه ملی لحاظ نکرده است. سخنرانان اضافه کردندکه با وجود بهثبت رسیدن ۲۶۳ سازمان غیر دولتی در این زمینه و فعالیت ها در کشور،‌ هفت و نیم میلیون کودک کار از حقوق خود محروم هستند.

در این جلسه به علاوه، دلایل و جنبه‌های مختلف مسئله و شرایط موجود مورد بررسی قرار گرفت و بر پشتیبانی از حقوق صدها کودکی که به کارهای خطرناک مشغول هستند تاکید شد. سخنرانان خواستار آن شدند که کارفرمایان کودکان، امکان آموزش را برای این کودکان فراهم آورند و با حفظ حقوق اساسی آنان، شرایط زندگی مناسب را برای آنان مهیا کنند و آنان را به شهروندانی ارزشمند برای جامعه تبدیل کنند.
همچنین آن ها از کارفرمایان، سازمان های غیر دولتی و سازمان های مرتبط درخواست کردند تا با انجام وظایف خود، تمامی تسهیلات لازم را برای رشد طبیعی این کودکان در حال کار به عنوان شهروندانی ارزشمند، رشد استعدادهای آنان و حمایت از حقوق انسانی و اجتماعی آن ها فراهم کنند. 
Submitted by editor6 on