کودکان را از بازی‌های کامپیوتری خشن دور نگهدارید

  بر پایه این مطالعه که در دانشکده روان شناسی دانشگاه وین اتریش صورت گرفته است، کودکان و نوجوانان می بایست کاملا از این بازی‌های خشن پرهیز کنند، چون هیچ سودی برای آنان نداشته و کاملا زیان بار هستند.

نتیجه پژوهش نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که بیش تر از بازی‌های کامپیوتری نسبتا خشن استفاده می کنند، در سنجش با دیگرانی که خود را با بازی‌های بدون خشونت یا کم خشونت سرگرم می کنند، رفتارهای پرخاشگرانه بیش تری نشان می دهند. پژوهشگران عنوان می کنند این بازی‌ها نه تنها افراد را به ارائه خشونت وسوسه می کنند، بلکه محیط و فضای بازی به راحتی روحیه واکنش پرخاشگرانه را تقویت می کنند.

«کودکانی که به بازی‌های کامپیوتری خشن می پردازند، به راحتی در هنگام تحریک، نارضایتی یا عصبانیت، به پرخاش روی می آورند» و در نتیجه پرخاشگری در آنان از دیگر کودکان بیش تر دیده می شود. بعلاوه این مطالعه نشان می دهد که در میان نوجوانان ۱۶ ساله بررسی شده، پسرانی که گرایش  به بازی‌های کامپیوتری خشونت محور داشته اند به ۶۰ درصد رسیده است.

از این رو، پژوهشگران بر این باورند که مادران و پدران و آموزگاران می بایست شروع به ارائه آموزش‌های مناسب در مدارس ابتدایی نمایند تا کودکان را از بازی‌های کامپیوتری خشن دور نگه دارند.

Submitted by editor6 on