بیست و دومین دوسالانه تصویر گری در براتیسلاوا،bib ۲۰۰۹

۶ / ۲ / ۸۸

نمایشگاه بین المللی تصویرگری براتیسلاوا (BIB) امسال از تاریخ ۴ سپتامبر تا ۲۶ اکتبر ۲۰۰۹ در براتیسلاوا پایتخت کشور اسلواکی برگزار می شود.

این نمایشگاه که هر دو سال یکبار با هدف به نمایش گذاردن آثار اصل تصویرگران کتاب کودک و نوجوان و با همکاری یونسکو و نمایندگی های دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY ) در کشورهای مختلف ، توسط خانه بین المللی هنر برای کودکان (BIBIANA) در براتیسلاوا برگزار می شود، از مهمترین رویدادهای دنیای تصویرگری کتاب کودک و نوجوان به شمار می رود. گفتنی است در پایان هر دوره نمایشگاه جوایز معتبری از جمله جایزه گرند پریکس BIB ،سیب طلایی BIB و نشان BIB به برگزیدگان نمایشگاه اهدا می شود. برترین جایزه این نمایشگاه اهدای مجوزی است برای تصویرگر برگزیده تا در دوره آینده دوسالانه یک نمایشگاه اختصاصی از آثار تصویرگری خود برگزار نماید. در برخی از دوره های این نمایشگاه برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن و نوما کونکورز (جایزه دفتر آسیایی یونسکو در توکیو ، ژاپن) نیز نمایشگاهی گروهی در براتیسلاوا برگزار نموده اند.

برگزاری یک جلسه گفت و شنود پیرامون مسائل روز دنیای تصویرگری کتاب کودک و نوجوان نیز از جمله برنامه هایی است که در هر دوره نمایشگاه تحت عنوانی مشخص صورت می گیرد.

علاقه مندان به شرکت در این دوسالانه فرصت دارند آثار خود را حداکثر تا پایان ماه می به براتیسلاوا ارسال نمایند. ثبت نام برای شرکت در این دوسالانه از طریق دفاتر ملی کتاب برای نسل جوان (IBBY) انجام می گیرد.

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه نمایند :

www.bibiana.sk

Submitted by editor6 on