دلتنگی و افسردگی در نوجوانان متفاوتند

والدین نوجوانان اندک اندک می‌آموزند که چگونه به اوج و فرودهای احساسی آنان واکنش نشان دهند، اما گاهی اوقات این اوج و فرودها نشانه مسئله جدی‌تری است.

باربارا دیوت، مشاور اجتماعی دبیرستان، افزایش قابل توجهی را در افسردگی نوجوانان مشاهده کرده است. وی در مورد علل احتمالی این افزایش عنوان می کند: «نظر شخصی من این است که نوع زندگی کنونی، پرتنش‌تر از گذشته است و هر چیزی به سرعت در حال تغییر است. شاید هم حساسیت ما به این مسئله بیشتر شده است»

در نوجوانان، افسردگی می‌تواند یک پاسخ بسیار موقتی به تنشی باشد که به علل هورمونی و یا درگیری با والدین بوجود آمده است. «این تغییر زودگذر است. این تنش در نوجوانان عادی است». وی می افزاید: «اما این مسئله با حالت افسردگی پایداری که سبب افت تحصیلی و بروز مشکل در روابط خانوادگی و روابط با همسالان می شود، متفاوت است».

گری نلسون، مشاور و نویسنده اهل ویرجینیایی غربی می افزاید: «در جامعه آمریکا، افسردگی نوجوانان با سرعت زیادی در حال گسترش است. از هر پنج نوجوان، یک نفر به افسردگی بالینی مبتلاست. نرخ خودکشی نیز در میان نوجوانان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.امروزه این مسئله، یکی از مهمترین دلایل مرگ نوجوانان است».

Submitted by editor6 on