کودکان آمریکایی برای کتاب خواندن جشن می گیرند

۲۳ / ۲ / ۸۸

کودکان آمریکایی هفته پرکاری در پیش دارند. آن ها در حال برگزاری بزرگ ترین رویداد ادبی کودکان در کشورشان هستند. در آمریکا از ۱۱ تا ۱۷ ماه می به نام هفته ملی کتاب کودک نام گذاری شده است.

در این هفته در خانه ها، مدرسه ها، کتابخانه ها و کتاب فروشی ها جنب و جوش و نشاط بیشتری دیده می شود.

نهادهایی مانند شورای کتاب کودک آمریکا و کتابخانه ها در سراسر کشور برنامه های جذابی چون "مسابقه خاطره نویسی از بهترین کتاب هایی که خوانده اید" و برنامه های کتابخوانی به صورت گروهی در پارک ها و مراکز عمومی برای کودکان تدارک دیده اند. هر سال شورای کتاب کودک امریکا در هفته ملی کتاب کودک بهترین کتاب سال از دید کودکان رامعرفی می کند.

کودکان این کشور همچنین قرار است به همراه بزرگ ترهای خود فعالیت های گروهی دیگری چون کارهای هنری، قصه گویی و بازدید از باغ های شهر ها را در روزهای مختلف این هفته انجام دهند.

شورای کتاب کودک آمریکا امیدوار است در این هفته با برگزاری برنامه های پربار و جذاب برای کودکان آن ها را به بیشتر و بهتر خواندن تشویق کند. در همین راستا در یکی از ایالت ها قرار شده کتاب فروشی ها مجموعه بزرگی از کتاب های کودکان را گردآوری کنند و آن ها را در اختیار کودکان نیازمند قرار دهند. در این میان کودکان بیمار هم فراموش نشده اند. گروه هایی داوطلب شده اند که در بیمارستان ها برای بچه های بیمار کتاب بخوانند تا آن ها نیز از برگزاری این جشن ملی لذت ببرند.

تاریخچه برگزاری هفته ملی کتاب کودک در آمریکا به سال ۱۹۱۹ برمی گردد. در این سال این باور در میان بزرگسالان شکل گرفت که کتاب های کودکان می تواند در زندگی کودکان و بزرگسالان تغییر ایجاد کند. شورای کتاب کودک آمریکا در هفته کتاب کودک تلاش می کند کودکان و پرورش دهندگان آن ها را از دریچه کتاب به کشف رازهای زندگی فراتر از تجربه های شخصی تشویق کند.

Submitted by editor6 on