تشخیص زود هنگام ناشنوایی در کودکان مهم است

بر اساس پژوهشی جدید، کودکانی که پیش از ۶ ماهگی از برنامه‌هایی که به آموزش مهارت‌های زبانی به کودکان ناشنوا یا کم‌شنوا می پردازد، استفاده کنند نه تنها مهارت‌های زبانی را در سطح مناسبی بدست می آورند، بلکه می توانند این توانایی ها را تا مدت زمان زیادی حفظ کنند.

بر اساس دیدگاه دکتر «یارین ماینسن‌ در»، - سرپرست این پژوهش و پژوهشگر مرکز پزشکی کودکان سینسیناتی- ، این تحقیق، مهم بودن سنجش شنوایی در نوزادان توسط متخصصان شنوایی سنجی را مشخص می کند.

این پژوهش نشان می دهد مهارت‌های زبانی هماهنگ با سن، در میان نوزادانی که پیش از سن ۶ ماهگی از این برنامه استفاده کرده‌اند، در مقایسه با کودکانی که در ۶ ماهگی و یا بعد از آن ثبت نام کرده‌اند به مقدار قابل توجهی بیشتر بوده است. دکتر «ماینس در» می افزاید کودکانی که پس از ۶ ماهگی نیز از این برنامه بهره برده‌اند، پیشرفت چشمگیری داشته اند.

«سوزان وایلی»، متخصص رشد در مرکز کودکان سینسیناتی و همکار این پژوهش می افزاید: «بسیار مهم است که پزشکان کودک و خانواده ها، اطمینان حاصل کنند که شنوایی سنجی برای نوزادان انجام شده است، چون از این راه می توان به مشکلات احتمالی موجود در شنوایی پی برد. زیرا درمان زودهنگام، تاثیر بسیار زیادی دارد. »

Submitted by editor6 on