کودکان دوست دارند با قصه پدر و مادرشان بخوابند

۴ / ۳ / ۸۸

این توصیه یک روانپزشک کودکان است که به تازگی با همکاری دو شرکت پیکسار و والت دیزنی پژوهشی بر روی ۵۰۰ کودک ۳ تا ۸ ساله بریتانیایی انجام داده است.

ریچارد و ولفسون می گوید قصه گویی، سنتی که از روزگار گذشته برای ما به یادگار مانده، در بهبود و پیشرفت ویژگی های احساسی و عاطفی کودکان و فرآیند آموختن در آن ها بسیار موثر است.

نتایج این پژوهش حاکی از آن است که کودکان دوست دارند پیش از خواب با پدر یا مادرشان کتاب بخوانند. بر اساس این پژوهش کودکان ۳ و ۴ ساله تشنه شنیدن داستان هستند و بیشتر از سه چهارم آن ها دوست دارند پدر یا مادر برایشان قصه بخوانند. این کودکان از شنیدن یک قصه بیشتر از تماشای تلویزیون و یا انجام بازی های رایانه ای لذت می برند.

همچنین بیشتر از نیمی از کودکان ۳ تا ۸ ساله شرکت کننده در پژوهش قصه خوانی با پدر و مادرشان را بهترین و لذت بخش ترین فعالیت زندگی شان عنوان کردند و بیشتر آن ها شب هایی که پدر یا مادر برایشان کتاب می خوانند، بهتر می خوابند. البته ناگفته نماند که این کودکان قصه گویی مادر را به پدر ترجیح می دادند چون معمولاً مادر ها هنگام خواندن با تغییر صدا و تصویر سازی با تغییر حالت چهره به درک بهتر قصه و پیشبرد آن کمک می کنند و به این ترتیب کودک از شنیدن بیشتر لذت می برد.

Submitted by editor6 on