کودکان اسکاتلندی ده سالگی بوک استارت را جشن گرفتند

۴ / ۳ / ۸۸

هر سال در اسکاتلند سومین پنج شنبه ماه می برای دوست داران کتاب کودک روزی ویژه است.

این روز سالگرد آغاز به کار پروژه بوک استارت (BookStart) است. پروژه ای برای ترویج خواندن در میان نوزادان و کودکان خردسال در اسکاتلند. از شروع این برنامه ده سال می گذرد و هر سال در این روز که روز بوک استارت اسکاتلند (BookStart in Scotland Day) نامیده می شود، برای بزرگ داشت و همچنین گسترش فعالیت های آن، ویژه برنامه هایی برگزار می گردد.

این مراسم امسال در ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت) برگزار شد و ۴۰۰ کودک خردسال به همراه پدر و مادرشان ده سالگی بوک استارت در این کشور را جشن گرفتند. قصه گویی، خواندن ترانه های کودکان، کاردستی و نقاشی روی صورت از برنامه هایی بود که در این روز اجرا شد.

بوک استارت که از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را در اسکاتلند آغاز کرده است پروژه ای مستقل و ناسود بر است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ در انگلستان شروع به کار کرد و به مرور گسترش بسیار یافت و به پروژه ای بین المللی تبدیل شد. این پروژه سری برنامه های فراگیری را شامل می شود که پدر و مادرها و مربیان را تشویق می کند کودکان را از ابتدای تولد با کتاب و لذت خواندن آشنا کنند و می کوشد با توزیع مجموعه های رایگان کتاب برای نوزادان و کودکان زیر سه سال، برگزاری برنامه های‌ آموزشی برای کودکان و پدر و مادرها و هم چنین آموزش کارشناسان کار با کودک شوق خواندن را در همه خانه ها بیدار کند.

Submitted by editor6 on