سالی از در گذشت نادر ابراهیمی گذشت

خرداد ماه هر سال یاد آور رخت بر بستن نادر ابراهیمی، نویسنده، پژوهشگر و فیلم ساز ایرانی از میان ماست.

در نخستین سالگرد در گذشت او، خانه هنرمندان میزبان مراسمی است که روز بیستم خرداد به همت دوستداران و خانواده ی نادر ابراهیمی برگزار می گردد.
در این مراسم فیلم کوتاهی از آیین بدرقه نادر ابراهیمی در روز خاکسپاریش، به همراه فیلم هایی از سخنان توران میرهادی، احمد رضا احمدی و زنده یاد اکبر رادی درباره این نویسنده به نمایش در خواهند آمد.
همچنین کلیپ هجرت با صدای رضا رویگری و شعر و آهنگی که از سروده های خود  نادر ابراهیمی است ، پخش خواهد شد و "اکبر عالمی" پیرامون جایگاه سینمایی نادر ابراهیمی، "شکور لطفی" در ارتباط با اندیشه های اجتماعی ، سیاسی و مردمی این هنرمند و "عباس محمدی" درباره ی نادر و کوه سخنرانی های کوتاهی خواهند داشت.
نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به‌دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در این شهر گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکده ی حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی به درجه لیسانس رسید.
او فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه ادبیات کودکان، با تأسیس «مؤسسه همگام با کودکان و نوجوانان» ـ با همکاری همسرش ـ در آن مؤسسه متمرکز کرد. این مؤسسه، به ‌منظور مطالعه در زمینه مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان برپا شد و فعالیتش را در حیطه نوشتن، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی، و پژوهش درباره خلق‌وخو، رفتار و زبان کودکان و نیز بررسی شیوه‌های یادگیری آنان دنبال کرد.
ابراهیمی در زمینه ادبیات کودکان، جایزه نخست براتیسلاوا، جایزه نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه کتاب برگزیده سال ایران و چندین جایزه دیگر را هم دریافت کرده‌است.
نادر ابراهیمی در سن ۷۲ سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری بعد از ظهر پنجشنبه ۱۶خرداد ۱۳۸۷ درگذشت.
این مراسم از ساعت ۵ تا ۷ بعد ازظهر در خانه هنرمندان به نشانی تهران، خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، باغ هنر، خانه ی هنرمندان ایران برگزار می گردد.

Submitted by editor6 on