مزرعه در کنار مدرسه

۳۰ / ۳ / ۸۸

دانش آموزان یک دبستان در آمریکا از پاییز امسال می توانند سبزیجاتی را به خانه ببرند، که خود با همکاری پدر و مادرها و کارکنان مدرسه شان پرورش داده اند.

کارکنان این مدرسه به همراه خانواده های دانش آموزان در کنار ساختمان مدرسه مزرعه ای ایجاد کرده اند و در آن  پانزده نوع سبزی از هویج و کرفس  گرفته تا سیب زمینی و فلفل و خیار،  ذرت و آفتابگردان و میوه ها و گیاهان گوناگون پرورش می دهند تا کودکان همزمان با تلاش برای رشد و پرورش گیاهان هم نسبت به نگهداری از محیط زیست حساس تر شوند و هم با چگونگی رشد و تبدیل دانه ها به مواد خوراکی سالم و مفید برای بدن انسان آشنایی پیدا کنند.
برای رسیدگی به این مزرعه ۳۰ خانواده از خانواده های دانش آموزان مدرسه داوطلب شده اند ولی خانواده های همه ۴۸۰ کودک و دانش آموز دبستان می توانند از محصولات آن استفاده کنند. قرار است در پاییز معلم ها از مزرعه و محصولاتش در برنامه های درسی شان بهره بگیرند. مدیر مدرسه امیدوار است با این کار کودکان  نسبت به محیط زیست مسئول و حساس شوند و عادت غذایی سالمی نیز پیدا کنند.
فکر ایجاد این مزرعه را یکی از ساکنان شهر مطرح کرده که خود یک پسر کوچک دارد. او می گوید همکاری برای رسیدگی به یک مزرعه و انجام کارهای گوناگون برای نگهداری و پرورش گیاهان از کاشت دانه تا آبیاری و برداشت محصول،  فرصت بسیار مناسبی برای آموختن کارگروهی برای خانواده ها و کودکان است و می تواند رابطه بین پدر و مادر ها و کودکان را بهبود ببخشد و به پدر ها نیز امکان می دهد تا بیشتر در کنار فرزندان خود باشند و رابطه نزدیک تری با آن ها برقرار کنند. 

Submitted by editor6 on