تنوع زیستی در قاب دوربین کودکان

۳۱ / ۳ / ۸۸

کودکان جهان به عکاسی از تنوع زیستی دنیای پیرامون خود، از پرندگان و حیوانات گرفته تا حشره ها و گیاهان گوناگون فراخوانده شدند.

سازمان نشنال جیوگرافیک آمریکا (National Geographic ) با همکاری شرکت ایرباس(Airbus) و دفترخانه نهاد بین المللی حفاظت از تنوع زیستی (CBD ) یک مسابقه عکاسی با نام «تصویر بزرگتر را ببینید» برای کودکان و نوجوانان جهان برگزار کرده اند و از آن ها می خواهند از زندگی گونه های جانوری و گیاهی که در پیرامون محیط زندگی و یا در سفرهایشان می بینند عکس بگیرند و تا روز ۸سپتامبر به نشانی  www.seethebiggerpicture.org  بفرستند. جایزه برنده مسابقه بازدید رایگان از مرکز نشنال جیوگرافیک در شهر واشنگتن آمریکا و دیدار با ژول سارتور عکاس خبری مشهور و یکی از داوران این مسابقه است.  کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۴ساله آمریکایی و۶ تا ۱۶ ساله از دیگر کشورهای جهان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
برگزار کنندگان مسابقه که آن را پروژه ای برای پشتیبانی از برنامه جهانی «موج سبز» می دانند امیدوارند با این کار کودکان نسبت به محیط زیست حساس تر شده و از عکاسی در طبیعت به عنوان یک فعالیت تابستانی سرگرم کننده لذت ببرند.
«موج سبز» نام برنامه ای جهانی است که در آن دانش آموزانی از مدرسه های سراسر جهان هر سال در روز ۲۲ می، یک گونه گیاهی سازگار با اقلیم خود می کارند تا گامی باشد برای پیش برد هدف های معاهده تنوع زیستی سازمان ملل که در سال ۱۹۹۲برای حفاظت از زندگی جانداران گوناگون در روی زمین برقرار شده و۱۹۱ کشور پایبندی خود را به آن اعلام کرده اند.
گفتنی است سال ۲۰۱۰ سال جهانی بزرگداشت تنوع زیستی نام گذاری شده است.
برای بیشتر دانستن از شرایط  مسابقه می توانید به نشانی  www.seethebiggerpicture.org  سر بزنید.

Submitted by editor6 on