بزرگداشت مهدی آذر یزدی در جشنواره فیلم همدان

۱ / ۴ / ۸۸

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان همدان آیین بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی برگزار می شود.

روابط عمومی جشنواره همدان این بزرگداشت را در راستای برنامه همه ساله ای بیان کرد که بخشی از آن به آیین بزرگداشت هنرمندان و نویسندگان کودک و نوجوان اختصاص می یابد.
مهدی آذریزدی (آذر خرمشاهی)، نویسنده و بازنویس آثار كودكان، سال‌ ١٣٠٠ در آبادی خرمشاه یزد به دنیا آمد. از كودكی همراه پدرش كشاورزی و باغبانی می‌كرد و پس از ۱۲ سالگی دو سال در مدرسه طلبگی درس عربی خواند.
او از سال ۱۳۳۵ با نوشتن "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" کار نویسندگی خود را آغاز کرد. "لبخند"، "گربه ناقلا"،"‌خاله سوسكه"،"قصه‌های تازه از كتاب‌های كهن"، "مثنوی بچه‌های خوب"، "خاله قورباغه"، "گربه تبنل"، "شعر قند و عسل"، "لبخند"، "ب‍‍اف‍ن‍ده‌ د‌ان‍ن‍ده‌"، "پ‍ن‍ج‌ ‌اف‍س‍‍ان‍ه" و "خ‍ی‍ر و ش‍ر" از جمله آثار او است. آذریزدی توانست با جلد سوم "قصه های خوب برای بچه های خوب" درسال ۱۳۴۵ از یونسكو لوح تقدیردریافت کند و جلد چهارم وپنجم همین کتاب ازسوی شورای كتاب كودك درسالهای ۱۳۴۵، ۱۳۴۶ به عنوان كتاب ویژه سال شناخته شد.

Submitted by editor6 on