«جایزه سبز بئاتریکس پاتر» برای کودکان

۲۸ جولای (۶ مرداد) سال روز تولد «بئاتریکس پاتر» تصویرگر و فعال محیط زیست مشهور بریتانیایی بود. همزمان با این مناسبت، برندگان سال ۲۰۰۹ «جایزه سبز بئاتریکس پاتر» که یک جایزه ی محیط زیستی برای کودکان بریتانیایی است، اعلام شدند.

این جایزه را نهاد «دنیای پیتر ربیت» که تلاش می کند فعالیت های محیط زیستی پاتر را ادامه دهد، از سال گذشته در بریتانیا برگزار می کند تا کودکان این کشور را به کوشش برای نگهداری از محیط زیست تشویق کند.
کودکان ۵ تا ۷ ساله و ۸ تا ۱۱ ساله بریتانیایی برای شرکت در مسابقه باید روش هایی را که برای نگه داری از محیط زیست در محل زندگی خود به ذهنشان می رسید را می نوشتند و برای برگزار کنندگان مسابقه می فرستادند.
صدها کودک از مدرسه های گوناگون در سراسر بریتانیا در این مسابقه شرکت کردند و به کسانی که بهترین  طرح ها را پیشنهاد کرده بودند یک دوربین عکاسی و ۵۰۰ یورو داده شد تا برای اجرای طرحشان در مدرسه هزینه کنند.
بئاتریکس پاتر نویسنده و تصویرگر سری داستان های مشهور «پیتر خرگوش» (پیتر ربیت) است که کوشش های او برای حفاظت از محیط زیست، از نابود شدن یک منطقه طبیعی وسیع و بکر در بریتانیا جلوگیری کرد.

Submitted by editor6 on