سیاره کوچک شاد، سیاره کوچک غمگین!

کودک ۹ ساله اهل سیبری با دو سیاره کوچکش، دو میلیون و چهارصد هزار کودک را پشت سر گذاشت و برنده مسابقه نقاشی بین المللی «نهاد محیط زیست سازمان ملل»، (UNEP)، شد. 

موضوع این مسابقه نقاشی، «دگرگونی اقلیم، چالش ما» بود و «لودمیلا»ی کوچک، سیاره اش زمین را در دو حالت شاد و غمگین نقاشی کرد تا تاثیر این دگرگونی و بی توجهی انسان ها بر زمین را نشان دهد.

این دختر کوچک در مکانی با جنگل های انبوه زندگی می کند و خوب می داند بی توجهی به محیط زیست می تواند با زمین و منابعش چه کند. او یک زمین شاد و تمیز با مردمانی شاد و یک زمین آلوده و غمگین با مردمانی غمگین نقاشی کرده و امیدوار است که زمین همیشه شاد باشد.

این مسابقه، امسال، هجدهمین دور برگزاری خود را با شرکت دو میلیون و چهارصد هزار نقاشی از بچه های ۶ تا ۱۴ ساله از ۱۰۰ کشور جهان پشت سر گذاشت.  

کودکان در نقاشی های خود، هم اثر گرم تر شدن هوای زمین بر زندگی را نشان دادند و هم تلاش کردند برای برطرف کردن این مشکل راه هایی پیدا کنند.

نهاد محیط زیست سازمان ملل از سال ۱۹۹۱ با همکاری «بنیاد جهانی صلح و محیط زیست» که یک سازمان ژاپنی است این مسابقه نقاشی را هر سال با تمرکز بر یکی از مسائل محیط زیستی برگزار می کند.

Submitted by editor6 on