خوش‌بینی را به کودک خود بیاموزید

«خوش بینی» یعنی داشتن چشم انداز مثبت نسبت به زندگی و جستجو برای شادی و خوشی. خوش بین بودن، هزینه ای در بر ندارد، زمان زیادی هم نمی برد، اما سود آن بی شمار است.

انسان های خوش بین از سلامت بیشتری برخوردار هستند. خوش بین بودن، احتمال ابتلا به بسیاری از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و بسیاری از بی حوصلگی ها را کاهش می دهد. افزون بر این، افراد خوش بین احساس آرامش و راحتی بیشتری می کنند و کمتر دچار سردرد و یا دردهای گنگ در بدن می شوند. کودکان خوش بین هم، در مدرسه بهتر کار می کنند، سالم تر هستند، خودباوری بیشتری دارند و روابط اجتماعی قوی تری برقرار می کنند و بهتر هم می توانند از رابطه های خود نگهداری کنند.

چگونه می توان کودکی خوش بین بار آورد؟

کارشناسان این راه ها را به پدر و مادر ها پیشنهاد می کنند:

۱. کودکان دوست دارند در مورد رویدادهای پیش آمده در روز صحبت کنند. از کودک بخواهید درباره آن بخشی از کارها و رویدادهای روز که برایش لذت بخش بوده و همین طور بخش هایی که لذت کمتری در برداشته اند صحبت کند. این کار به او می آموزد به گونه ای موثر با احساسات خود ارتباط برقرار کند. بهتر است پدر و مادر بیشتر به آن چه در کودک حس ناخوشایند ایجاد کرده توجه کنند و به او کمک کنند تا شادی را در زندگی پیدا کند و چهره مثبت زندگی را بیابد.

۲. کودک خود را ستایش کنید. کودکی که خوش باوری بیشتری دارد، خوش بین تر خواهد بود. ستایش کودک و بیان توانایی های او، خودباوری را در او بیشتر می کند و به کودک توانایی می دهد تا خوبی های دیگران را هم بهتر تشخیص دهد.

Submitted by editor6 on