كدام مواد غذایی برای هوش كودك مفید هستند؟

همه پدر و مادر ها دوست دارند كودكشان مانند آلبرت انیشتین باهوش شود. ژن‌ها، عامل مهمی در تعیین هوش كودك هستند اما پژوهش ها نشان می‌دهد غذایی كه كودك می‌خورد هم در هوش کودک تاثیر گذار است.

اما كدام مواد غذایی برای هوش كودك مفید هستند؟ در پایگاه اینترنتی همشهری آن لاین این پیشنهاد ها آمده است:

غلات

کودکانی كه صبحانه می‌خورند بهتر می توانند تمرکز کنند و قدرت حافظه و یادگیری بیشتری دارند، آن ها هم چنین در کلاس ریاضی هم کارایی بیشتری دارند. صبحانه ای که در آن از غلات هم استفاده شده باشد، به حفظ انرژی کودک کمک می کند. اگر كودك شما غلات را برای صبحانه نمی پسندد از تخم مرغ استفاده كنید چون تخم مرغ ماده ای دارد که به ایجاد سلول‌های مربوط به حافظه در مغز، كمك می ‍كند.

ماهی‌های چرب و امگا ۳

البته این مورد ممكن است اشتها آور نباشد اما ماهی های چرب، مانند ماهی آزاد، تن و ساردین منبع قوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند . امگا۳ به طور چشمگیری به تقویت سلول‌های مغز برای افزایش یادگیری و تمركز كمك می‌كند. پژوهش ها نشان می‌دهند، روغن ماهی می تواند عامل مهمی برای تقویت ضریب هوشی باشد و به کاهش مشكلات رفتاری كودكان مانند اختلال كمبود توجه و بیش فعالی كودكان كمك كند. آووكادو، گردو و بادام منابع مفید دیگری از امگا۳ هستند.

غلات كامل

غلات كامل سرشار از ویتامین B هستند و به افزایش عملكرد حافظه كمك می‌كنند. نان‌ سبوس دار، بر خلاف نان سفید انرژی را به آرامی و یكنواخت در بدن آزاد کرده و از تغییر ناگهانی سطح قند خون بدن جلوگیری می کند، به این ترتیب تمرکز و هوشیاری بدن هم در سطح متعادل و ثابتی باقی می ماند.

غذاهای سرشار از آهن

پژوهش ها نشان می دهد، غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز بدون چربی، میوه‌های خشك، غلات كامل و حبوبات، میزان انرژی و سطح هشیاری بدن را افزایش می دهند. كودكان تقریبا آهن را به حد كافی نمی‌خورند. كمبود آهن می تواند سطح عملكرد شناختی را تا حدی پایین آورد كه منجر به ضعف در فعالیت‌های تحصیلی شود.

Submitted by editor6 on