كتابخانه ای برای كسانی كه كتاب نمی‌خرند!

اول مهر ماه، یك كتابخانه‌ی اینترنتی به راه می‌افتد كه شما می‌توانید با عضویت در آن كتاب‌های دلخواهتان را در فضای این كتابخانه بخوانید یا آن‌ها را بر روی رایانه‌ی خود امانت بگیرید! البته لازم نیست كتاب را به كتابخانه برگردانید؛ چون پس از تمام شدن مهلت شما، خودبه‌خود غیر قابل خواندن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایبنا، كتابخانه‌ی الكترونیكی آرین، قرار است بیست روز دیگر، فعالیت رسمی خود را با بیش از ۲۰ هزار جلد كتاب آغاز ‌كند تا علاقه‌مندان كتاب‌های فارسی بتوانند بدون خریدن كتاب، آن‌ها را مطالعه كنند.

"رسول پیرهادی"، مدیر عامل این كتابخانه‌ی الكترونیكی به خبرنگار ایبنا گفته است: "هدف ما این است كه همه‌ی علاقه‌مندان به مطالعه، بتوانند كتاب‌ مورد علاقه‌ی خود را بخوانند؛ حتی كسانی كه دوست دارند كتاب بخوانند ولی كتاب نمی‌خرند، می‌توانند با پرداخت حق عضویتی اندك در این كتابخانه عضو شوند و از كتاب‌های آن استفاده كنند."

عضویت در این كتابخانه، سه ماهه، شش ماهه یا یك ساله است و حق عضویت پرداختی برای این مدت، به ترتیب سه، پنج و هشت هزار تومان است.

خانم دودانگه یكی از كارمندان این كتابخانه‌ی اینترنتی می‌گوید: "با پرداخت این مبلغ اندك، اعضا می‌توانند هر هفته سه كتاب را روی رایانه‌ی شخصی خود ذخیره كنند و بخوانند. به این ترتیب مثلاً كسی كه یك سال عضو كتابخانه شده باشد، با پرداخت ۸ هزار تومان، می‌‌تواند بیش از ۱۵۰ كتاب بخواند. »

طبق قانون این كتابخانه، اعضا برای خواندن هر كتاب ده روز وقت دارند و اگر در این مدت آن‌ را نخوانند، می‌توانند دوباره آن را بارگذاری (دانلود) كنند.

در میان كتاب‌های این كتابخانه، كتاب‌های ویژه‌ی كودكان و نوجوانان نیز وجود دارد. این كتاب‌ها از سوی ناشران معتبری مانند "كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان"، "پیام آزادی"، "پیام محراب"، "صابرین"، "شباهنگ" و "نشر چشمه"در اختیار كتابخانه قرار داده شده‌اند.  به گفته‌ی آقای پیرهادی قرار است تا دو سال دیگر تعداد كتاب‌های اين كتابخانه‌ به ۲۰۰ هزار عنوان برسد.

گفتنی است نیمی از درآمدهای كتابخانه، به ناشر و نویسندگان كتاب‌ها پرداخت خواهد شد.

این کتابخانه را می توانید در نشانی /http://www.iraket.com بیابید.

 

Submitted by editor6 on