شیر و دوغ كم‌نمك بدون گاز،بهترین نوشیدنی برای دانش‌آموزان

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به نزدیكی فصل بازگشایی مدرسه ها و دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم مدارس از پدر و مادرها خواست كه از مدیر  مدرسه فرزندشان بخواهند این دستورالعمل را در مکانی در برابر دید همگان قرار دهند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی سلامت نیوز، دكتر "پریسا ترابی"، در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با بیان اینكه این دستورالعمل با مشاركت اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تهیه و از طریق وزارت آموزش و پرورش به كلیه مناطق آموزش و پرورش كشور ابلاغ شده است، گفت که در این دستورالعمل ویژگی‌های پایگاه تغذیه سالم مدارس اعلام شده است.

او، خوراكی‌ها و ساندویچ‌های خانگی را از تنقلات و میان وعده‌های اولویت دار برای دانش آموزان برشمرد و افزود: دانش‌آموزان باید از خرید و مصرف مكرر تنقلات آماده حتی مواد بهداشتی و مقوی پرهیز كنند و تعداد و دفعات این گونه خوراكی‌ها را در طول هفته به کمترین میزان برسانند.

 رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، شیر، دوغ كم نمك و بدون گاز و آب میوه‌های طبیعی و حتی آب را بهترین نوشیدنی‌ برای دانش آموزان دانست و افزود: "برای افزایش رغبت دانش آموزان به خوردن صبحانه توصیه می‌شود صبح‌ها‌ زودتر از خواب بلند شوند تا ضمن داشتن فرصت كافی برای آماده شدن و ورزش صبحگاهی بتوانند با فراغ خاطر به صرف صبحانه در كنار اعضا خانواده بپردازند."

دكتر ترابی، ادامه داد: "میان وعده صبحگاهی باید حداقل دو تا سه ساعت تا وعده نهار فاصله داشته باشد تا مانع از صرف وعده غذایی نهار توسط دانش آموز نشود. "

Submitted by editor6 on