کتاب های کودکان، جایی که جهانیان با هم دیدار می کنند!

"کتاب های کودکان: جایی که جهانیان با هم دیدار می کنند" موضوعی است که برای هشتمین گردهمایی منطقه ای IBBY در آمریکا برگزیده شده است.

کتابداران، آموزگاران و کارشناسان ادبیات کودک از کشورهای مختلف جهان از ۲ تا ۴ اکتبر (۱۰تا ۱۲ مهر) در ایالت ایلینویز آمریکا گردهم آمدند تا کتاب بخوانند، درباره تازه ترین ها در دنیای ادبیات کودک و نوجوان گفت و گو کنند، با کتاب های کودکان صلح و هماهنگی را بین مردم جهان ترویج کنند و از سفر به دنیای تخیل در کتاب های کودکان لذت ببرند. 
در این گردهمایی پدیدآورندگان مشهور کتاب های کودکان از کشورهای مختلف مانند "کاترین پاترسون" و "شون تن" و "پاتریشیا آلدانا" رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان هم حضور داشتند.
در کنار گردهمایی سه روزه IBBY ،  نمایشگاه ها و برنامه های دیگری هم برگزار شد. در محل برگزاری گردهمایی، “کتابخانه بین المللی نوجوانان” یک کتابخانه خیالی برپا کرد که نام آن از یک برنامه جذاب حکایت داشت. " کتابخانه خیالی کودکان:کتاب هایی که وجود ندارند... البته هنوز!". قرار بود در این کتابخانه خیالی، ۷۲ اثر اصل از پدیدآورندگان ادبیات کودک از سی کشور جهان به نمایش درآید. به این ترتیب که هر نویسنده، یک جلدِ کتاب، البته برای کتابی که هنوز نوشته نشده اما نویسنده دوست دارد روزی آن را بنویسد، طراحی کند. بازدید کننده های کتابخانه هم می توانستند در به وجود آوردن کتاب مورد علاقه نویسنده ها، به آن ها کمک کنند.
 گردهمایی IBBY، جایی که جهانیان با هم دیدار می کنند
در بخش دیگری از برنامه ها، قرار بود نمایشگاهی هم از کتاب های برگزیده سال ۲۰۰۸ IBBY برپا شود. فهرست کتاب های برگزیده IBBY هر دو سال یکبار از سوی شاخه های ملی IBBY در کشورهای مختلف معرفی می شوند تا با استفاده از کتاب های کودکان درک و تفاهم بین مردم بخش های مختلف جهان بیشتر شود. کتاب های برگزیده شاخه های ملی IBBY برای کودکان با نیازهای ویژه و معلول هم در این نمایشگاه حضور داشتند.

Submitted by editor6 on