آیا نوجوان شما به اینترنت اعتیاد دارد؟

بررسی ها نشان می دهد، شرایط روانی ویژه ای وجود دارد که احتمال اعتیاد نوجوانان به اینترنت را افزایش می‌دهد. به این ترتیب که احتمال اعتیاد کودکان و نوجوانان بیش‌ فعال، دارای روحیه خشن، مبتلا به هراس اجتماعی و یا افسرده به اینترنت به مراتب بیشتر از دیگر کودکان است.

در این رابطه پژوهشی در تایوان در مورد رابطه میان مشکلات روانی و اعتیاد به اینترنت بر روی ۲۱۶۲ نوجوان دبیرستانی در یک دوره دو ساله انجام شد. حدود ۱۱% شرکت‌کنندگان در این مطالعه، در بررسی‌های اولیه به اینترنت اعتیاد داشته اند. احتمال اعتیاد در پسران، افرادی که از بازی‌های اینترنتی  استفاده می کنند و کسانی که بیش از ۲۰ ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کنند، بیشتر است.

بر اساس این پژوهش، پسران دارای روحیه خشن و دختران مبتلا به بیش‌فعالی، مستعدترین افراد برای اعتیاد به اینترنت می باشند اما رابطه اعتیاد به اینترنت و هراس اجتماعی و افسردگی تنها در دختران دیده شده است.

اعتیاد به اینترنت آسیب های بسیاری بر زندگی کودک و نوجوانان وارد می کند. گذراندن زمان زیادی از شبانه روز در اینترنت، عملکرد نوجوانان در مدرسه، رابطه با افراد خانواده و شرایط عاطفی و احساسی آن ها را با تهدید روبرو می کند.

 

Submitted by editor6 on