گروه های فرهنگی کودک و نوجوان تهران، در جشنواره سلامت پتروشیمی جم

به دعوت ستاد مرکزی جشنواره سلامت پتروشیمی منطقه پارس جنوبی، از "شورای کتاب کودک"، "فرهنگنامه کودک و نوجوان"، "خانه کتابدار کودک و نوجوان"، "موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان" و نشر چیستا، این گروه ها از تاریخ ۲۸ مهرتا ۱ آبان در این جشنواره شرکت و فعالیت های فرهنگی خود را به مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال معرفی کردند.

در کنار معرفی آثار و فعالیت ها، کارگاه هایی درباره مهارت های زندگی و معرفی فرهنگنامه نیز برای خانواده ها برگزار شد. نماینده موسسه پژوهشی تاریخ ابیات کودکان در این نمایشگاه "مهدی احمدی" بود که ضمن معرفی آثار پژوهش شده در موسسه و انتشار یافته از سوی نشر چیستا، مانند مجموعه تاریخ ادبیات کودکان و متن های مربوط به آموزش خلاق کودک محور، "ایرانک" یا بانک اطلاعات و فرهنگ ادبیات کودکان و "کتابک"، پایگاه ترویج خواندن برای کودک و نوجوان، را به مخاطبان معرفی کرد.
 

گروه های فرهنگی کودک و نوجوان تهران، در جشنواره سلامت پتروشیمی جم

 حضور در این نمایشگاه بار دیگر نشان داد که ارتباط فرهنگی بین مرکز فرهنگی ایران و شهرهای کم جمعیت هم چنان یا وجود ندارد یا بسیار اندک است. وجود چنین نمایشگاه هایی اگر با نگاه تخصصی تر برگزار شود، می تواند به بالابردن آگاهی خانواده ها و آموزگاران و کتابداران از دنیای کودکی و ویژگی ها و نیازها و ضرروت های آن بیش تر کمک کند.
نخستین جشنواره سلامت در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی (عسلویه) به مدت چهار روز از ۲۸مهر تا ۱ آبان در شهرستان جم، شهرک پردیس پتروشیمی برگزار شد.

گروه های فرهنگی کودک و نوجوان تهران، در جشنواره سلامت پتروشیمی جم
 

Submitted by editor6 on