نمایندگان کوچک در کپنهاگ برای گرمایش زمین چاره جویی می کنند!

چند روز مانده به گردهمایی مهم و پر سر و صدای سران کشورهای عضو جامعه جهانی درباره دگرگونی اقلیم در کپنهاگ، ۱۶۰ کودک از ۴۰ کشور جهان از یکشنبه ۲۹ نوامبر در این شهر گردهم آمده اند تا در تصمیم گیری جهان برای آینده زمین مشارکت کنند.

کودکانی از چین، بنگلادش، مالدیو و نیجریه و بسیاری از کشورهایی که هر یک به گونه ای با گرم شدن زمین آسیب می بینند، برای شرکت در گردهمایی کودکان راهی کپنهاگ پایتخت دانمارک شده اند تا برای آينده کشورشان چاره جویی کنند. گردهمایی کودکان درباره دگرگونی اقلیم پیامی هم برای جهان دارد: "نسل های آینده، مسئله دگرگونی اقلیم را پر اهمیت می دانند و پیوسته می کوشند تا به ساکنان زمین درباره آن آگاهی ببخشند."

در نخستین روز گردهمایی، این نمایندگان کوچک دورهم نشستند و درباره پیمان نامه حقوق کودک و دگرگونی اقلیم هم اندیشی کردند. آن ها دریافتند که اگر کودکان جهان ناچار شوند در محیطی آلوده و دست به گریبان با انواع بلاها و بحران ها زندگی کنند، از زندگی خود لذت نخواهند برد و همواره سلامتی تن و روان خود را با تهدید روبرو می بینند که این نقض حقوق اساسی کودکان است.

گردهمایی کودکان در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. گردهمایی سران ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل برای چاره جویی درباره پدیده گرمایش زمین از ۷ تا ۱۸ دسامبر (۱۶ تا ۲۷ آذر) در کپنهاگ برگزار می شود.

 

Submitted by editor6 on