کشتی کودکان در راه نجات زمین!

کودکان انگلیسی با همکاری دانشمندان دانشگاه آکسفورد، مهندسان معماری و هنرمندان، در قالب یک پروژه علمی، هنری خلاق، برای نجات زمین از دگرگونی اقلیم چاره جویی می کنند.

این ‍پروژه که نام "پروژه کشتی" را برخود دارد، "سازمان بین المللی هنر کودکان" (CIAO) برگزار می کند. در پروژه کشتی، که از ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۰،  اجرا می شود، دانش آموزان ۱۰ دبستان شرکت می کنند و در قالب طرح های دلخواه علمی یا هنری خلاق برای تولید کمتر گازهای گلخانه ای راه کار پیشنهاد می کنند.
اما موضوع به همین سادگی پایان نمی یابد. قرار است هر دبستان با یک دانشمند در ارتباط نزدیک قرار بگیرد  تا  کودکان بتوانند درباره طرح و پیشنهادهای خود با او مشورت کنند. در پایان ماه ژوئن، (تیر ۸۹)، یک گردهمایی بزرگ درباره اقلیم برگزار می شود و کودکان در آن پیشنهادهای خود را با سیاست گذاران در میان می گذارند. هنرمندان هم در این راه با کودکان همکاری می کنند تا بتوانند طرح و نظر خود را به شکل هنر خلاق با دیگران  به اشتراک بگذارند.
مهندسان معماری هم از حالا با همفکری کودکان، نقشه های یک کشتی بزرگ را که قرار است در ماه ژوئن درست در میان میدان اصلی شهر آکسفورد ساخته شود را آماده می کنند. این کشتی، مکانی خواهد بود برای کودکان تا طرح های علمی و هنری خود را به نمایش بگذارند. در ارتباط با این کشتی از کودکان پرسیده می شود که "اگر سوار بر یک کشتی سفری را برای ساختن آینده آغاز می کردید، چه چیزهایی را با خود می بردید و چه چیزهایی را به جا می گذاشتید؟"

کشتی کودکان در راه نجات زمین

موضوع هایی هم برای کار و بررسی به دانش آموزان این دبستان ها پیشنهاد شده مانند این که فکر می کنید در یک دنیای گرم تر، زندگی و اقلیم چگونه خواهد بود؟ یا این که چونه می توانید تنوع زیستی را در فضای سبز مدرسه تان بیشتر کنید؟ و راه هایی پیدا کنید تا جعبه ها و پاکت های مواد غذایی کمتری به زباله تبدیل شوند؟ جستجو کنید که در مدرسه تان انرژی چگونه به هدر می رود؟
پروژه کشتی را سازمان بین المللی هنر کودکان برگزار می کند که یک سازمان وابسته به دانشگاه آکسفورد است و می کوشد تا کودکان جهان را با فعالیت های هنری بین المللی با کیفیت بالا آشنا و همراه کند. در جشنواره های این سازمان از سال ۲۰۰۳، کودکان با برترین تولیدات هنری از اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا، ژاپن و خاور میانه  آشنا شده اند.
برای بیشتر دانستن درباره این پروژه زیست محیطی به این نشانی سر بزنید:
http://www.ciaofestival.org.uk/fileadmin/downloads/CIAO__INFO_PACK.pdf

Submitted by editor6 on