بهترین زمان آموزش استفاده از دستشویی به کودکان

پژوهش های انجام شده در بیمارستان کودکان بریستول و دانشگاه رابرتوود در آمریکا، نشان می دهد بهترین و موثرترین زمان آموزش استفاده از دستشویی به کودکان، بین ۲۴ تا ۳۲ ماهگی است. افزون بر اين، مشخص شده است که سن کودک در هنگام آموزش مهم تر از روشی است که برای آموزش به او به کار برده می شود.

دکتر بارون با اشاره به این که پژوهش آن ها، نخستین پژوهش در این زمینه است می افزاید: "این نتایج، به والدین در مورد زمان مناسب برای آموزش کودکان اطلاعاتی می دهد. لازم نیست که والدین در این زمینه نگران باشند و یا کودک را زیر فشار قرار دهند، اما آن ها می توانند پیشقدم بوده و به آموزش کودک قبل از ۳۲ ماهگی بپردازند."

مشکلاتی چون شب ادراری کودکان می توانند باعث بروز حساسیت شود و حتی می تواند در رابطه کودک با همسالانش نیز تاثیرگذار باشد. اثرات روانی این مسئله می تواند والدین را نیز تحت تاثیر قرار دهد. دکتر بارون در این زمینه می گوید: "والدین ممکن است در این زمینه خود را مقصر بدانند. این مسئله می تواند هم والدین و هم کودکان را تحت تاثیر قرار دهد و در صورتی که به درستی با آن برخورد نشود، می تواند تاثیرات مخرب روانی بلند مدت بر هر دو داشته باشد."

 

Submitted by admin on