"راگازی بولونیا" برگزیدگان خود را معرفی کرد!

برندگان سال ۲۰۱۰ جایزه بین المللی راگازی بولونیا، در بخش های داستان، غیر داستان، افق های تازه و جایزه تازه اوپرا پریما معرفی شدند. کتاب "دو دوست" با نویسندگی و تصویرگری هدی حدادی از انتشارات شباویز نیز در میان آثار ستایش شده ی بخش افق های تازه امسال قرار دارد.

این جایزه به پنج اثر داستانی، سه اثر غیرداستانی، چهار اثر در بخش افق های تازه و سه اثر در بخش اوپرا پریما، اهدا شد.
کتاب هایی از هلند، آلمان، فرانسه، ژاپن، فرانسه، آمریکا، کره جنوبی و کانادا در دو بخش داستان و غیر داستان برگزیده شدند و در کنار ایران، کتاب هایی از هند، برزیل و مکزیک، جایزه افق های تازه را به دست آوردند. در بخش تازه جایزه راگازی بولونیا، یعنی اوپرا پریما، نیز آثاری از آمریکا، فرانسه و لبنان برگزیده شدند.
بخش افق های تازه این جایزه، به صنعت نشر در کشورهای عربی، آمریکای لاتین، آسیا و افریقا تعلق دارد، آثاری که بتوانند فکرهای نو برای برانگیختن نوآوری در خوانندگان ایجاد کند.
کتاب "دو دوست"، از انتشارات شباویز، نخستین بار دی ماه ۱۳۸۶ منتشر شد و در سال ۲۰۰۷، جایزه نخست نمایشگاه تصویرگری بلگراد را به‌دست آورد. همچنین این کتاب در سال ۲۰۰۹ جزو ۵۰ اثر برگزیده از میان کتاب های منتشرشده در جهان در دو سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ قرار گرفت و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان آن را به‌ عنوان کتاب برتر برای نسل جوان استثنایی انتخاب کرد. این کتاب در سال ۲۰۰۹، به‌کاتالوگ براتیسلاوا راه یافت و در میان برگزیدگان این نمایشگاه بین‌المللی قرار گرفت. این کتاب در سال ۱۳۸۸ نیز لوح ویژه شورای کتاب کودک در بخش تصویرگری را از آن خود کرد.
 مراسم اهدای جایزه به برگزیدگان در جریان چهل و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب های کودکان بولونیا که از ۲۳ تا ۲۶ مارس سال ۲۰۱۰، (۳ تا ۶ فروردین ۸۹)، در شهر بولونیای ایتالیا در مرکز نمایشگاه های بولونیا برپا خواهد شد، برگزار می شود.
جایزه راگازی بولونیا را هر سال نمایشگاه کتاب بولونیا با هدف تشویق ناشران جهان به تولید کتاب های با کیفیت بالا، به پدید آورندگان کتاب های کودک اهدا می کند.

Submitted by editor6 on