دو میلیون و ششصد هزار نقاشی برای تنوع زیستی!

کودکان چینی، امسال از مسابقه نقاشی محیط زیستی سازمان ملل که هر سال برای کودکان این کشور پهناور برگزار می شود، استقبال بی مانندی کردند. دو میلیون و ششصد هزار کودک چینی امسال برای شرکت در این مسابقه نقاشی کشیدند.

برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP)، هر سال یک مسابقه نقاشی با یک موضوع محیط زیستی مطرح روز، برای کودکان چینی برگزار می کند. بچه های کشور چین معمولا از این مسابقه استقبال خوبی می کنند. سال گذشته دو میلیون و سیصد هزار کودک در مسابقه شرکت کرده بودند، اما امسال این کودکان رکورد شرکت در مسابقه نقاشی را شکستند.

برنامه محیط زیست سازمان ملل، موضوع تنوع زیستی را برای مسابقه امسال برگزیده بود و کودکانی از مناطق مختلف چین با گروه سنی بین ۶ تا ۱۴ سال برای این مسابقه نقاشی فرستادند.

پانزده داور مسابقه، در روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) در موزه ملی هنر در شهر کهن سال بیجینگ، از میان نقاشی های رسیده، ۶۲۰ اثر را به عنوان برنده برگزیدند. نام کودکان هنرمند خالق این نقاشی ها، در روز جهانی محیط زیست در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در یک مراسم ویژه اعلام می شود. دو نفر از داوران امسال خود کودک هستند و جایزه نخست مسابقه نقاشی سال گذشته را به دست آورده اند.

برندگان نهایی این مسابقه باید در مسابقه نقاشی جهانی که در روز ۶ ماه می (۱۶ اردیبهشت) در ژاپن برگزار می شود، با نقاشی های کودکانی از کشورهای دیگر رقابت کنند.

مسابقه سالانه نقاشی محیط زیستی برای کودکان چینی از سوی لو هانگ (Luo Hong)، تاجر، عکاس و فعال محیط زیست چینی پشتیبانی می شود و برنامه محیط زیست سازمان ملل نیز برگزاری آن را به عهده دارد.

Submitted by editor6 on