ایمنی کودکان در تب داغ فوتبال در آفریقای جنوبی!

بیست روز بیشتر به آغاز بازی های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی نمانده است. در این هنگام، رئیس جمهور این کشور به وزیر رفاه اجتماعی آفریقای جنوبی، یونیسف و دبیرکل فیفا پیوست و برای حفاظت از امنیت کودکان در برابر قاچاق انسان در جریان بازی ها فراخوان داد. یونیسف نیز برای فراهم کردن امنیت برای کودکان این کشور خود را آماده کرده است.

بازی های پر هیاهوی جام جهانی فوتبال هر چهار سال یکبار مردم دنیا را به شوق می آرود و بسیاری را هم میهمان کشور خوشبخت میزبان بازی ها می کند. اما این انبوه بازدید کننده ها از یک کشور آن هم به مدت بیش از یک ماه، زنان و کودکان کشور میزبان را با خطری بزرگ روبه رو می کند: قاچاق انسان.

به همین سبب ژاکوب زاما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از پدر و مادرها خواسته تا در این مدت بیشتر مراقب فرزندان شان باشند و به آن ها اطمینان داده که دولت در طول دوره بازی ها، امنیت بیشتری را برای کودکان فراهم خواهد کرد. دولت آفریقای جنوبی، فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال)، یونیسف و سازمان های اجتماعی دیگر، از حالا خود را آماده کرده اند تا به ساکنان شهرهای میزبان بازی ها خدمات ارائه دهند.

ایمنی کودکان در تب داغ فوتبال در آفریقای جنوبی

یکی از روش هایی که یونیسف و همکارانش برای پیشگیری از خشونت علیه کودکان و قاچاق آن ها در نظر گرفته، راه اندازی مراکز دوست دار کودک در چهار شهر اصلی میزبان بازی ها است. کودکان می توانند در این مراکز جمع شوند و در محیطی امن، بازی ها را از صفحه های بزرگ به طور رایگان تماشا کنند. انتظار می رود بین ۱۰ تا ۴۰ هزار نفر در روز برای تماشای بازی ها به این مراکز سربزنند.

کودکانی که به این مراکز می روند، افزون بر تماشای بازی ها می توانند خود نیز زیر نظر داوطلبان آموزش دیده و در امنیت کامل به بازی بپردازند. مراکز دوست دار کودک یونیسف در آفریقای جنوبی از ۱۱ جون (۲۱ خرداد) آغاز به کار می کنند.

جام جهانی فوتبال امسال از ۱۱ جون تا ۱۱ جولای (۲۱ خرداد تا ۲۱ تیر) در کشور آفریقای جنوبی برگزار می شود.

Submitted by admin on