چگونه یک مولتی ویتامین مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟

مهم ترین ویژگی مولتی ویتامین مورد استفاده برای کودکان داشتن طعمی دلپذیر است تا کودکان به مصرف آن تشویق شوند.

به گزارش سلامت نیوز، به نقل از مرکز اطلاعات دارویی ایران، مولتی ویتامین کودکان باید با شرایط سنی کودک هم خوانی داشته باشد. بنابراین در مولتی ویتامین های ویژه کودکان، سن کودک که محصول مناسب آن تولید شده است، بر روی برچسب آنها نوشته می شود. یک مولتی ویتامین کامل می تواند از جنبه های مختلف تاثیر گذار باشد بنابراین برای تاثیرگذاری برای موارد خاص باید توجه داشته باشید که مولتی ویتامین مورد نظر شما دارای مواد مناسب باشد. به طور کلی مصرف مولتی ویتامین های جوشان و یا جویدنی برای کودکان راحت تر است.

برای رشد و تکامل فیزیکی باید مولتی ویتامین هایی را برای کودکان انتخاب کرد که ترکیباتی از جمله زینک و ویتامین D داشته باشند که برای رشد قدی و استخوانی ضروری است. وجود امگا ۳ در مولتی ویتامین ویژه کودکان یک برتری به شمار می آید. چرا که به رشد، تکامل و عملکرد مغز کمک به سزایی نموده و همچنین به افزایش قدرت تمرکز و یادگیری آن ها کمک می کند.

برای کاهش بیش فعالی کودکان هم مصرف مولتی ویتامین های حاوی امگا ۳ پیشنهاد می شود. مولتی ویتامین کودک چنان چه دارای ترکیباتی مانند سلنیوم، زینک و ویتامین C باشد به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک نموده و آن ها را در برابر بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی و اسهال مقاوم تر می کند. در صورتی که تولید و افزایش انرژی در کودک مورد نظر شما باشد ترکیباتی از جمله ویتامین های گروه B به تولید انرژی در بدن آن ها کمک می کنند.

Submitted by admin on