گردهمایی حامیان نوجوان محیط زیست!

رهبران نوجوان شبکه نوجوانان نهاد محیط زیست سازمان ملل در آمریکای شمالی، که نام "شبکه تونزانا" را برای خود برگزیده است، از گوشه و کنار بخش شمالی قاره آمریکا در کالیفرنیا گردهم آمدند تا درباره فعالیت های زیست محیطی خود گفت و گو کنند.

تونزانا، شبکه نوجوانان آمریکای شمالی تونزا (Tunza North American)، بخش نوجوانان شاخه منطقه آمریکای شمالی نهاد محیط زیست سازمان ملل است. نام این شبکه که از سال ۲۰۰۸ فعالیت های خود را آغاز کرده، از واژه تونزا، نام بخش نوجوانان نهاد محیط زیست سازمان ملل (UNEP) برگرفته شده است. امسال، هفده رهبر نوجوان در امور محیط زیست از ایالات متحده آمریکا و کانادا از ۲۳ تا ۲۵ جولای (۱ تا ۳ مرداد) در دانشگاه برکلی ایالت کالیفرنیا جمع شدند و درباره فعالیت های شان گفت و گو کردند.

تونزا، واژه ای به زبان سواحیلی و به معنی "رفتار با توجه و دقت" است. بخش نوجوانان نهاد محیط زیست سازمان ملل، در سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. تونزا، شبکه ای از نوجوانان فعال محیط زیست در کشورهای مختلف جهان است و در مناطق مختلف جهان شعبه هایی دارد که فعالیت های منطقه ای و بین المللی محیط زیستی را ترتیب می دهند. هدف نهاد محیط زیست سازمان ملل از راه اندازی بخش ویژه نوجوانان و بخشی هم برای کودکان جهان، سهیم کردن آن ها در نگهداری و توجه به محیط زیست است و می کوشد تا نسل آینده با حساسیت بالا نسبت به مسائل زیست محیطی و آگاهی از اهمیت همکاری جهانی برای نگهداری از آن پرورش پیدا کنند.

Submitted by admin on