مخزن کتابخانه آن لاین کودکان پربارتر می شود!

مخزن کتابخانه ملی آن لاین کودک و نوجوان، سه ماه پس از آغاز به کار پربارتر می شود.

مسوول بخش كودك و نوجوان كتابخانه ملی گفته که ۴۱۰۰ كتاب برای قرار گرفتن در سایت کتابخانه ملی کودک و نوجوان آماده است، اما مشكلات فنی سبب شده تا قرار دادن این كتاب‌ها در فضای وب كمی طولانی شود.

مصطفی رحماندوست به خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا) گفته که "تاكنون ۱۲۰۰ عنوان كتاب به صورت آنلاین در سایت كتابخانه ملی كودكان و نوجوانان قرار گرفته و ۴۱۰۰ عنوان كتاب نیز آماده قرار گرفتن در سایت است. اما مشكلات فنی در اسكن كردن كتاب‌ها و رعایت كپی ‌رایت آثار روند قرار گرفتن كتاب‌ها را كند كرده است." به گفته رحماندوست، كتاب‌هایی كه كمتر از ۳۰ سال از خلق آن‌ها گذشته با اجازه ناشران یا نویسندگان آثار در كتابخانه ملی كودكان و نوجوانان قرار می‌گیرند.

در خبری دیگر، اشعری، رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی گفته که به زودی کتاب های گویا نیز در کتابخانه آن لاین کودک و نوجوان قرار خواهند گرفت. قرار دادن کتاب های گویا بر روی سایت، با گذاشتن کتاب های صوتی مهدی آذر یزدی آغاز شده است و به مرور کتاب های بیشتری در این بخش قرار خواهند گرفت.

كتابخانه آن لاین کودک و نوجوان کتابخانه ملی اردیبهشت امسال فعالیت خود را آغاز کرد. این کتابخانه قابلیت‌هایی چون ذخیره اطلاعات دارد و كودكان حتی می‌توانند تا صفحه‌ای مشخص، كتاب را ورق بزنند و ادامه آن را در فرصتی دیگر بخوانند. كتابخانه ملی كودكان و نوجوانان به مخاطبان خود اجازه می‌دهد در فضای وب، كتابخانه شخصی بسازند و به صورت آنلاین كتاب بخوانند. كودكان و نوجوانان، اجازه ورود به كتابخانه ملی را ندارند و این یكی از دلایل راه‌اندازی كتابخانه ملی كودكان و نوجوانان روی فضای وب بوده است.

Submitted by admin on