کتاب منتشر نشده دکتر زیوس پس از ۴۰ سال پیدا شد!

یک کتاب منتشر نشده از دکتر زیوس (سیوس)، نویسنده - تصویرگر مشهور و درگذشته آمریکایی ادبیات کودک جهان، در یک حراجی اینترنتی ۳۴ هزار دلار فروخته شد.

کتاب "همه گونه های ورزشی" یا (All Sorts of Sports)، کتابی ۱۹ صفحه‌ای با دست نوشته‌‌ها و طراحی‌های دکتر زیوس (سیوس) یا همان تئودور زیوس گیزل است. 

این کتاب هم مانند بسیاری دیگر از آثار نویسنده، مانند تخم مرغ های سبز و ژامبون و گربه ای در کلاه، متنی آهنگین دارد.

ادبیات کودک, دکتر زئوس

صفحه های کتاب، پر از طراحی هایی در ارتباط با داستان است. کتاب در دهه ۱۹۶۰ نوشته شده و چنان که در سایت فردی که آن را خریده نوشته شده، ناتمام است. ۷ صفحه اول کتاب، دست نوشته دکتر زیوس است و صفحه‌های دیگر را نویسنده دستیار او نوشته و با تصحیح‌های دکتر زیوس بر روی آن‌ها همراه است.

 این کتاب را نویسنده دستیار دگتر زیوس برای فروش در اینترنت ارائه کرده بود. دکتر زئوس، در طول عمر ۸۶ ساله‌اش بیشتر از ۶۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشت. او در سال ۱۹۹۱ در آمریکا درگذشت اما داستان‌هایش هم چنان محبوب کودکان جهان است.

ادبیات کودک, دکتر زئوس

زادروز او در آمریکا، "روز ملی خواندن در سراسر آمریکا" نام دارد و کودکان با خواندن کتاب‌های او و بازی کردن با شخصیت‌های داستان‌های دکتر زیوس، این روز را جشن می گیرند.

برخی از کتاب‌های این نویسنده با ترجمه رضی هیرمندی به فارسی برگردانده شده اند. از جمله: "گربه ای درکلاه" و "امروز سی تا ببر را داغون می کنم" و "وقتی هورتون صدای هو شنید" و "گربه با كلاه باز می‌گردد".

 

Submitted by admin on