دستنامه‌ای برای تولید کتاب‌های مناسب برای کودکان با نیازهای ویژه!

"کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه‌" سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های ترویج خواندن کتابک و خانه کتابدار کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه عرضه شد.

این کتاب راهنمای تهیه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه است و سازمان "کتاب برای همه" که سازمانی نروژی است برای کمک به ناشران و نویسندگان علاقمند آن را تهیه کرده است. در این کتاب رهنمودهایی کاربردی برای تولید و انتشار کتاب‌های مناسب سازی شده برای کودکان با نیازهای ویژه همچون کودکان نابینا، ناشنوا، در خود مانده و کم توان ذهنی آورده شده است که دستاورد تجربه گروهی اعضای سازمان "کتاب برای همه" است . در سر آغاز این کتاب آمده است: "‌آماده کردن کتاب برای کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه پدیده‌ای نو به شمار می‌آید. چه بسیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در جهان وجود دارند که به سبب دسترس نداشتن کتاب‌های مناسب سازی شده از حق خواندن محروم مانده اند. کتابک و خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن برای کمک به تولید این گونه از کتاب‌ها و دسترس پذیر کردن مواد خواندنی برای کودکان با نیازهای ویژه و "ترویج خواندن" در میان آن‌ها این اثر را ترجمه کرده و انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، آن را در شمارگان ۳۰۰۰ با بهای ۲۱۰۰ تومان در اختیار پدیدآورندگان و دیگر مخاطبان ایرانی قرار داده‌اند.

 دو کتاب پیشین از این مجموعه با نام‌های "خواندن با کودک از تولد تا سه سالگی"  و "لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی از تولد تا سه سالگی"  منتشر شد. دراین آثار، به نقش و اهمیت لالایی ها و ترانه های نوازشی و همچنین کتاب‌های تصویری در رشد فکری و ذهنی کودکان صفر تا سه سال پرداخته شده است.

  

 

Submitted by admin on