"باید شیوع ایدز را متوقف کرد"!

مهران مدیری، سیامک انصاری، علیرضا عصار  و مهتاب کرامتی (سفیر حسن نیت یونیسف)، در همکاری با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به مناسبت روز جهانی ایدز پیام مشترکی منتشر کرده اند. این پیام را می خوانید:

"آموزش و اطلاع رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده ها تنها منحصر به هفته اطلاع رسانی ایدز نیست.

"دسترسی مداوم به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسان است"

ما هنرمندان بار دیگر از شما نوجوانان و جوانان  ایرانی می خواهيم تا یکدل و یک صدا با اطلاع رسانی مناسب، پرهیز از رفتارهای پرخطر و رفتار مسوولانه برای پیشگیری از شیوع اچ آی وی به خصوص در میان همسالان خود با يکديگر هم پيمان شويد.

آمار نشان میدهد که حدود نیمی از موارد جدید ابتلا به اچ آی وی در جهان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند!  یعنی شما نوجوانان و جوانان بيش از هر گروه ديگری در معرض خطريد!

بايد کاری کرد. بايد مراقبت از سلامتی و رفتار مسوولانه را ترويج کرد! بايد شيوع ايدز را متوقف کرد!

بیایید دانسته های خود را در مورد اچ آی وی مرور کنیم:  اچ آی وی از طریق استفاده از وسايل غیر استریل تزریق و روابط جنسی محافظت نشده می تواند از فرد ناقل به فرد دیگر سرایت  کند. همچنين توسط مادر اچ آی وی مثبت به جنین یا نوزاد در حین بارداری، زایمان یا شیردهی منتقل می گردد. بايد همه بدانند مصرف الکل و مواد روانگردان به دلیل ایجاد اختلال در سطح هشیاری فرد، می تواند باعث بروز رفتارهای پر خطر و در نتیجه سرایت اچ آی وی  شود.

نه تنها هفته اطلاع رسانی ایدز بلکه هر روز هفته، ماه و سال فرصتی است تا ببينيم در باره اچ آی وی و ايدز چه می دانيم. امروز و هر روز فرصتی است تا فکر کنيم  " من چه اقدامی، هر چند ساده در زمينه اطلاع رسانی و پيشگيری از اچ آی وی می توانم انجام دهم؟"

شما نوجوانان و جوانان بهتر از هر فرد ديگری می توانيد با رفتار اجتماعی سالم و اطلاع رسانی مناسب در ميان همسالان خود شيوع اچ آی وی را متوقف کنید.

بياييم زمينه ساز " توقف شيوع ايدز" باشيم."

Submitted by admin on